דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הדרישות של מנהיגי המחאה

הדרישות של מנהיגי המחאה

ידיעה: "ראשי המאבק החברתי גיבשו רשימת דרישות מפורטת.

בתחום הדיור מופיעות בין השאר הדרישות הבאות: קידום חקיקה ייעודית להגנה על משכירי ושוכרי דירות מפני חוסר איזון בשוק הדיור; הגדלת המיסוי והאכיפה על דירות של תושבי חוץ, דירות ריקות ודירות שהוסבו למשרדים באזור המרכז; עיגון דיור בר השגה בחקיקה ראשית עד סיום מושב החורף של הכנסת; וביטול הקפאת חוק הדיור הציבורי.

ראשי המחאה תובעים גם שורה של שינויים בתמהיל המסים ובהם: ביטול התקרה על גביית מס בריאות ודמי ביטוח לאומי; יצירת מדרגת מס בשיעור של 60% על הכנסה שנתית העולה על מיליון שקלים; העלאת מס החברות ב-4%; הפחתת המע"מ ב-3%; החלת מס עיזבון פרוגרסיבי ומס מתנות; והפחתת מס הבלו על הדלק.

כמו כן דורשים מגבשי המסמך הוזלה של תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-50%, הפחתה מיידית של ההשתתפויות העצמיות במערכת הבריאות והחזרת הפיקוח הממשלתי על מוצרי יסוד. הם מציגים גם שורת דרישות עתידיות, ובהן העלאת שכר המינימום ל-60% מהשכר הממוצע במשק; הארכת חופשת הלידה לחצי שנה בתשלום מלא; הגדלת מספר ימי החופש הקבועים בחוק והשוואתם לממוצע מדינות ה-OECD; הגדלה משמעותית של קצבאות הזקנה והנכות; יצירת מנגנון עדכון קבוע של סל הבריאות; והכנסת טיפולי שיניים לסל באופן מלא.

במסמך מופיעות גם הדרישות העקרוניות של מובילי המחאה שפורסמו בשבועות האחרונים, ובהן פתיחת התקציב הדו-שנתי; הגדלת ההוצאה הציבורית על שירותים חברתיים ואזרחיים, הפניית עודפי הגבייה ממסים לבניית תשתיות; הפסקת כלל תהליכי ההפרטה; ביטול חוק ההסדרים; ביטול חוק הווד"לים; הגדלת תקציבי הסיוע של משרד הבינוי והשיכון; בניית עשרת אלפים יחידות דיור במעונות ובכפרי סטודנטים; החלת חוק חינוך חינם מסיום חופשת הלידה; הקטנת מספר התלמידים בכיתה; הקמת מרכזי תעסוקה ממשלתיים בירושלים, בגליל ובנגב; והתחייבות הממשלה לביטול העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי".
ידיעות קודמות בנושא:
הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי
עולם חדש עדי יסוד נחריבה
כלכלנים למפגינים: ישראל היא לא שדה הפלא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest