דף הבית / כללי / הדור האבוד (קריאת ביניים)

הדור האבוד (קריאת ביניים)

photo_rav_gh70_102.jpg

שאלה: באחד מהפוסטים הקודמים כתבת ש"ההחלטה היא אותה ההחלטה – שימוש בתכונת הקבלה לשינוי הטבע האנושי". סליחה שאני חוזר שוב על דברים שכבר ידועים, אך כידוע האדם נברא ע"י הבורא, והטבע שלו, התכונות שלו, שתוכננו גם ע"י הבורא בנויות משני כוחות: יצר הרע ויצר הטוב, ודווקא יצר הרע הוא התחלתי ובסיסי בטבעו של כל אדם. כשאדם מרגיש את השפעתו הרעה ואת המשיכה לאור הבורא, הוא יכול להעלות מ"ן לבורא, עם בקשה להשפיע ע"י האור ולסייע לו להתגבר על שלטון יצר הרע ולעלות לשלטון את היצר הטוב.

מטרת הקבלה בתהליך זה, להראות לאדם דרך ישירה לניקוי הנשמה והגוף, לסייע להפוך אותו לצדיק ולרכוש תכונות השתוות צורה עם הבורא. אלא שכל זה – היינו כמו שכתבת "שימוש בתכונת הקבלה לשינוי הטבע האנושי" בלתי אפשרי, זה דורש שהבורא יברא אדם חדש, חדש לחלוטין.

תשובה: יצר הרע לא מתגלה באדם רגיל בעולמנו, אלא רק למי שלומד קבלה נכון. כתגובה להשפעת האור העליון (אור מקיף) מגיעה אליו הכרת האגו כרע (הכרת הרע). עם הכרת הרע הזו נולדת באדם רגיל ההבחנה שנקראת "אדם", או התפתחות הנקודה שבלב.

עד אז האדם נחשב בהמה. נאמר, כי האדם יכול לתקן רק מה שלא מתוקן, מה שקיים בו – מה שמתגלה בו, ומוכר על ידו כרע. הכרת הרע דורשת מאמצים רבים בלימוד הקבלה, ולא מורגשת כלל באלו שלא לומדים או לומדים לא נכון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest