דף הבית / כלכלה / כסף / הגל החדש של המשבר

הגל החדש של המשבר

דעתו של הפרשן הכלכלי מקסים בלנט: "התקוות "להטליא" את המשבר ולהפעיל את המערכת שעבדה לפני המשבר, לא הביאו את התוצאות הרצויות. הקריסה הכלכלית הנוספת בארה"ב תכה בכל העולם, כיוון שהאמריקאים ממשיכים להיות הצרכנים הגדולים ביותר, וירידת הביקוש מצידם תביא לקיפאון בכל הכלכלה העולמית.

לא ניתן לשלול הדפסת כסף, כדי לכבות פעם נוספת את המשבר שמתלקח בעזרת כסף. אך האפשרות הסבירה ביותר היא תקופת קיפאון ממושכת של הכלכלה העולמית, שאיתה הממשלות יילחמו בעזרת הזרמות כספים חוזרות ונשנות, שיובילו בסופו של דבר לפיחות מוחלט של הכסף".

תגובתי: המלחמות האגואיסטיות שלנו מול הטבע שמחובר באופן גלובלי לא יכולות להימשך לנצח. הרי ההתפתחות האנושית ממשיכה, מה שאומר שבכל יום אנחנו הופכים להיות יותר ויותר הפוכים מהטבע, ולכן, בקצב הזה נגלה משבר רב-תחומי שהולך ומחמיר מיום ליום.

הסוף יגיע בצורה של התססת הציבור, מהפכות ומלחמות עולם. האנושות תחפש את השיטות האגואיסטיות הרגילות כדי "לעשות סדר". אבל הטבע ינצח אותנו בעזרת הייסורים, שיאלצו אותנו להתחיל לחשוב על הסיבה והמטרה שלהם.

והסיבה היא חוסר ההתאמה שלנו לטבע: אנחנו אגואיסטים, נפרדים, והטבע הוא גוף שלם שמחובר באופן הדדי. המטרה היא השתוות לטבע, חיבור מוחלט בינינו, הגעה ל"ואהבת לרעך כמוך". כך שיש לפנינו שתי ברירות: או להכיר את המטרה ולהשיג אותה בדרך רצויה, או להידחף אליה על ידי מכות. בואו נחליט מה אנחנו מעדיפים: את המקל או את הגזר.
ידיעות קודמות בנושא:
הצנע יניע את ספירלת הקריסה
הגל השני של המשבר
לא לתת, אלא לבנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest