דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / הגיע הזמן להתבגר!

הגיע הזמן להתבגר!

פרשת "בחוקותי" היא אקטואלית מאוד לזמנינו. נאמר בה שאם נלך על פי חוקי הבורא, נהיה מאושרים, ואם לא, אז נקבל עונש. אבל המילים הללו מופנות לעם/לאדם, החל מְדָרגה מסוימת של ההתפתחות שלו, כשכבר אפשר לדרוש ממנו משהו.

לכן נאמר בתורה, שרק מרגע מסוים בהתפתחות האדם, מתחיל אצלו יחס דו צדדי עם הבורא. הבורא כביכול פונה אליו: "אתה כבר גדול כדי לשמוע אותי. עד לרגע זה, אני כל הזמן דאגתי לך, הראתי, סיפרתי, קיבלתי על עצמי את כל מה שעשית בצורה לא נכונה, תיקנתי במקצת, הבאתי לתוצאות טובות, ואילו עכשיו אנחנו צריכים להפוך בהדרגה לשותפים. לכן צריך לשמור ולקיים את החוקים שלי ובהתאם לזה, אני אפנה לך מקום במערכת ההנהגה".

שאלה: עכשיו אתה כל הזמן קורא לעם ישראל להתעורר, אבל הם עוד עדיין תינוקות. אז למה אתה פונה אליהם?

תשובתי: העניין הוא שהם מלכתחילה חייבים להתעורר, מפני שטמונות בהם רשימות (גֵנים רוחניים) שצריכות להביא אותם להכרה ולהבנה, שיש להם מקום מיוחד משלהם בעולם. הם לפחות חייבים לשמוע את זה!

כל שאר העמים נמצאים ברמה של תינוקות ולא חייבים שום דבר לאף אחד: לאן שיובילו אותם, לשם הם ילכו. הם רוצים שהכול יהיה טוב. ואם אנחנו מובילים אותם אל הטוב, אז הם מרגישים את זה בפנימיותם והולכים אחרינו. ואם לא, אז הם בוכים ומאשימים אותנו בכל הצרות שלהם. וזה באמת כך.

אבל אנחנו צריכים להבין, שעכשיו אנחנו עדיין הפוכים ומנוגדים לחוק האהבה העליון, שאנחנו מעדיפים להתרחק ולהתחמק מההשתתפות בתהליך שיביא את כל אומות העולם למצב הטוב ביותר.

אתה מתאר לעצמך איך זה נראה מהצד?! זלזול מלא בבורא ובאנושות כולה! ישנו רק כבוד כלפי עצמנו: בינתיים טוב לי, לכן אני יכול לשבת ולא לעשות כלום.

בעל הסולם כותב ב"הקדמה לספר הזוהר", שכל השליליות מגיעה לעולם רק למען היהודים ובגלל היהודים, ובינתיים אומות העולם סובלות וגם הבורא, באופן מטאפורי. המקובל הגדול הזה, מדבר על כך כמו האנטישמי הכי גדול, כי אנחנו לא מבצעים את התפקיד שלנו ולא עולים לדרגה שנקראת "עם ישראל". וזו המשמעות של כל החוקים של התורה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest