דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגיע הזמן להפריך את הדעות המטעות סביב חכמת הקבלה

הגיע הזמן להפריך את הדעות המטעות סביב חכמת הקבלה

קיימת דעה מוטעית על כך, מה זאת חכמת הקבלה. אנשים חושבים: "בשביל מה צריך ללמוד את חכמת הקבלה: "האם זה מעניין אותנו לדעת כמה מלאכים יש בשמיים ואיך הם נקראים? האם זה חשוב, כיצד נקראים ה"עולמות", ה"פרצופים", ה"ספירות"? בשביל מה לשבת וללמוד כאלה דברים לא מעשיים, שאינם שייכים לחיים הריאליים?".

אנחנו פותחים את הספר וקוראים: "דע, כי טרם שנאצלו הנאצלים ונבראו הנבראים, היה אור עליון פשוט ממלא את כל המציאות…". היכן כל זה נמצא? זה עד כדי כך רחוק מאיתנו, מחוץ לעולם הזה והיקום הזה, מחוץ לחלל הזה, שבו קיימים כולנו יחד עם כדור הארץ שלנו, השמש וכל הכוכבים. זה הכול מופשט לחלוטין ותלוש מהעולם שלנו.

לא נראית בזה שום תועלת מעשית, אמצעים קונקרטיים שמאפשרים לשפר את החיים שלנו ולבצע איזה שהן פעולות. מוצע לנו פשוט "ללמוד", אז מה המשמעות בזה?

וחוץ מזה, ישנן שמועות, שבגלל הלימוד היותר מדי מופשט הזה אפשר להשתגע. בעוד שלימוד של תלמוד ומצוות ("שולחן ערוך") מאפשר ליישם את הלימוד בפעולות מעשיות, עדיף לארגן את החיים שלנו, לתת חינוך והשכלה טובים לילדים, כדי שילכו בדרך האבות.

נהוג לחשוב, שדת מביאה תועלת לבני האדם, בעוד שחכמת הקבלה דומה לאיזו פילוסופיה. אז בשביל מה יש בה צורך לאדם הרגיל? כזאת דעה נפוצה, רווחת בעולם.

או שאנשים חושבים, שבעזרת חכמת הקבלה אפשר לעשות ניסים, בזה שמפעילים כוחות מהעולם הבא. ואז חכמת הקבלה נראית עוד יותר מסוכנת, כי אתה כביכול עוסק במיסטיקה ועלול לגרום נזק לעצמך ולאחרים. לכן אנשים נגד זה שמישהו בכלל יעסוק בה, כי מי יודע מה אתה עלול לעשות, אולי תקבל גישה לאיזה "כפתור אדום" שעל ידו אפשר לפוצץ את כל העולם?

אבל כל הדעות המוטעות האלה הן תוצאה של בורות מוחלטת. אנשים לא מבינים, שחכמת הקבלה, זו החכמה המעשית ביותר, שעל ידי העיסוק בה אפשר למשוך את המאור המחזיר למוטב.

באמת קשה להסביר את זה. אפילו אלה שבאים ללמוד, לא מבינים בהתחלה מה הם באמת רוצים ובשביל מה באו. לאדם מתגלה בהדרגה, לאחר שנים של לימוד, שחכמת הקבלה, זו שיטה מעשית בלבד. כי בעזרתה אנחנו מעוררים את הכוח היחיד שמשנה הכול בעולם שלנו, כוח שנקרא "האור העליון".

ואם אנחנו לא מושכים את האור הזה, אז הוא פועל בהתאם לתוכנית שלו. ואז הוא בכל מקרה שולט עלינו, אבל רק לא בצורה כל כך נעימה, שאינה רצויה לא לכוח העליון ולא לאדם.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 08.01.2015

ידיעות קודמות בנושא:
מדע שהגיעה שעתו
להפריח את המיתוסים שמסביב לקבלה
מדע נדיר ויקר ערך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest