דף הבית / חינוך, ילדים / הגיע הזמן להגיע לשורש הבעיה ולפתרונה

הגיע הזמן להגיע לשורש הבעיה ולפתרונה

הדרישה להגיע להתקשרות הדדית אינה בהכרח מתכוונת לכך שאסור לשקר לאנשים שסביבי, שצריך לחייך לכולם ושאין להזיק לאף אחד. חייבים להתייחס לחינוך האינטגרלי במלוא הרצינות. כל הטבע הוא מערכת סגורה השואפת לאיזון. אם קר במקום אחד וחם ומקום אחר, אז מתחילה תנועה של גושי האוויר על מנת לאזן את דרגת החום. אם ישנו לחץ מרבי במקום מסוים ופחות לחץ במקום אחר, מתחילה רוח לשם איזון (שווי) הלחצים.

כמו כן, בגופנו כל המערכת היא מאוזנת. ואם משהו יוצא מאיזון אני מייד מרגיש רע וחולה. הכול שואף לאיזון. אך האדם בעולמנו אינו נמצא באיזון עם הטבע. כל הטבע מתהווה באיזון, חוץ מהאדם.

הרמות הדומם, הצומח והחי נמצאות באיזון עם הטבע מפני שפועלות תחת שליטתם של אינסטינקטים טבעיים ואינן בעלות בחירה חופשית. הן מתנהגות כפי שהטבע מכתיב להן. היות ולאדם העניקו את חופש הבחירה, הוא פשוט מתפרע בכל הרצונות והמחשבות שלו. תראו מה הוא עשה עם כדור הארץ המסכן הזה.

מסיבה זו הגענו למשבר. עכשיו עלינו להבין שהסיבה למשבר הינו חוסר איזון שלנו עם המערכת הכללית הסגורה של הטבע. וזה כולל לא רק את האקולוגיה, אלא כל היחסים בין בני האדם. על ידי תיקון היחסים בינינו אנו אמורים לאזן את הטבע כולו. על ידי כך אנחנו משלימים את רמת האדם ומביאים את כל הטבע לאיזון.

זהו החוק הכללי של השתוות הצורה, חוק איזון הכוחות. ואנחנו, החברה האנושית, לא שומרים על חוק הזה, משתדלים לחטוף כל אחד לעצמו ולהילחם עם האחרים. הפכנו את העולם לשדה קרב, למלחמה בלתי פוסקת שבה אנחנו משמידים את הטבע ואת עצמנו. כמה עוד אפשר להמשיך כך?

נלחמנו במשך כמה אלפי שנים, אך כיום הגענו לקו הסיום. הטבע מראה לנו שאנחנו לא נמצאים עימו באיזון, הוא נותן לראות זאת בכל התחומים: באקולוגיה, בחברה האנושית, בהשכלה, בתרבות, במדע, בכלכלה ובפיננסים. בכל אשר האדם עוסק בו הוא נמצא בחוסר איזון עם הטבע ובינינו. כתוצאה מכך, מגיע המשבר הכללי. אף אחד בעולם אינו יודע כיצד לפתור אותו.

אני מסתכל על הבעיה בעזה כעל חלק של בעיה כללית גלובלית מסביב לעולם. כי בכל מקרה הבעיה הזאת עם השכנים שלנו תחזור אלינו בעוד שנים ספורות, תוך שנה הם יאספו עוד יותר טילים ממה שהיו להם קודם. אם אנחנו רוצים לפתור את הבעיה הזו סופית חייבים להגיע למקור שלה.

בואו נחשוב איזה עתיד אנחנו מכינים לילדינו. לכן חייבים להתעמק כמה שאפשר לתוך השורשים על מנת לברר האם הפתרון לבעיה הזאת הוא אפשרי או לא. זוהי בעיה אחת גלובלית של חוסר איזון בכל העולם וגם בישראל. ואת חוסר האיזון הזה אפשר לתקן רק באמצעות הקשר ההדדי שלנו בינינו שנקרא "ערבות הדדית". לשם כך פיתחנו את השיטה הזאת שמתבססת על מקורות המקובלים ואנו מציעים אותה לכולם. היא אינה דורשת כסף ומאמץ רב, רק תיכנסו לאתר האינטרנט "הערבות": www.arvut.org ותתחילו לקרוא, ללמוד. תפנו אלינו ונעזור לכם בהכול! תראו איך בעוד שבועיים תתחילו להסתכל על העולם בצורה רחבה יותר, תתחילו לראות אותו באופן יותר פנימי, שקוף. תתחילו להבין מה קורה בעולם, לפי אילו חוקים הוא באמת מתקיים. זה מה שחסר לכל האנשים הגדולים כמו המדינאים, הסוציולוגים. תתחילו אז לראות הרבה יותר קדימה מהם.

ואז יהיה לכם ברור שאכן ישנו פתרון לבעיה הבלתי הגיונית הזאת של הקיום שלנו על כדור הארץ. התהליכים הפנימיים בתוך החברה הישראלית ישפיעו לא על הטילים עצמם אלא על אלה ששולחים אותם.

מתוך התוכנית "הפתרון הוא בחיבור", שיחה מס' 1, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תסגור בפניך את הדלת לעולם הטוב
המנווט שעומד בדרך אל האור
לא הגיוני, אבל עובדה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest