הברכות של משה

שאלה: מה המשמעות הרוחנית של הברכות שמשה מברך לפני מותו?

תשובתי: התורה מספרת לנו באופן אלגורי, שמשה בשלחו את העם לארץ ישראל עולה על הר נבו, רואה משם את הארץ ומברך אותה. מנקודת מבטה של "בינה" אותה מסמל משה, הוא מתחבר עם "מלכות" (עָם ישראל) ומעביר לה את כל הכוחות שלו, כדי שהעָם יוכל להתחיל לעלות ממצב של מלכות בארץ ישראל (זו כבר מלכות מכוח אחר) לבינה.

זו הברכה שעל ידה הוא מעביר כוחות לארץ ולעם והעם צריך ליישם אותם. היישום כולל בירור האופי ועקביות של פעולות התיקון, כמו כן הכנה של העם לתנועה והתקדמות בכוחות שונים (שבטים), עד לאנשים יחידים, עשיריות, מאות וכולי. נעשה בירור על האופן שבו יוכלו להמשיך להתאסף באיחוד גדול יותר עם האגו שכל הזמן גדל וקיים ברצון שמתגלה על ידם הנקרא "ארץ ישראל" ומכוון ישר אל הבורא.

הם מתחילים להילחם, כדי לכוון את הרצונות שלהם להשפעה ואהבה, מעל לאגו שמגולם על ידי שבעת העמים, שמתגלים בהם בכל שבעת המבנים: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. זוהי עבודה רצינית אבל למשה כבר אין כל קשר אליה, מפני שהוא מהווה רק את תכונת הבינה, ומעביר לעָם ישראל רק השפעה ואהבה. לעבוד בין תכונת השפעה ורצון אגואיסטי, נלהב ותקיף "ארץ ישראל" כבר תהיה המדרגה הבאה, יהושע בן-נון. הכוח הזה מוביל את העָם קדימה לכיוון ארץ ישראל.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.9.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest