דף הבית / כלכלה / כסף / הבנקים באירופה אינם בוטחים זה בזה ומצפים לגל השני של המשבר

הבנקים באירופה אינם בוטחים זה בזה ומצפים לגל השני של המשבר

ידיעה: "ירידת הפעילות בשוק ההלוואות הבין-בנקאי באירופה מעידה על גדילה בחוסר האמון ההדדי של המוסדות הפיננסיים. הבנקים האירופאים מעדיפים להפקיד את הנזילות העודפת בבנק המרכזי האירופי במקום להלוות אותה לבנקים אחרים תמורת אחוזים. אך מי מסוגל להציל את הבנקים? בפעם שעברה המדינות היו אלו שהצילו את המצב, אבל עכשיו זה לא בכוחן.

בסופו של דבר מחירי המניות הבנקאיות נופלים בצורה דרסטית. המדד האירופי Stoxx-Europe-600-Banks צנח תוך חודש כמעט ב-30%. כעת כולם משתדלים להימנע מלבוא במגע עם הבנקים המחזיקים באגרות החוב של פורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד.

לא במקרה קרנות ההשקעות האמריקאיות כבר התחילו להוציא את הונן מהבנקים של האיחוד האירופי. רק במהלך חודש יולי האמריקאים צמצמו את נפח אגרות החוב שיש להם מגוש האירו ב-10%, כלומר, ב-340 מיליארד דולר".

תגובתי: הואיל והתלות ההדדית הולכת ומתגלה בעולם יותר ויותר, התרחקות הבנקים זה מזה תביא לקריסתה של כל המערכת. אך דווקא כתוצאה מכך, מתוך ההכרה בקריסתם, הם יבינו שאין מוצא אחר מהמצב, חוץ מלהתקשר זה לזה בערבות הדדית. על ידי כאלו משברים/ייסורים, הטבע/הבורא יביא את האנושות לתיקון.
ידיעות קודמות בנושא:
על סף תהום
הבהלה שאחזה בהנהלת הבנק המרכזי האירופי

כדי שהיורו יינצל, המשבר צריך להתגבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest