הבט לתוך השורש

שאלה: מה זאת אומרת "לעשות נחת רוח לבורא"? הבורא הוא תכונת ההשפעה. אז למי אני עושה נחת רוח?

תשובתי: כך אתה מתאר לעצמך את העולם שלך: בצורה של דמויות שאפשר לעשות להן משהו ולקבל מהן תגובה. אתה לא מרגיש שמאחורי כל הדמויות הללו עומד הבורא, ושכולן רק דמויות שהוא מחיה, ודרכן הוא מציג את עצמו כלפיך במיליארדי מקרים.

תכונת ההשפעה היא המשפיע. הרי אתה בונה את היחס לאדם לא לפי החיצוניות שלו, אלא לפי המהות שלו. בעיניך הוא מורכב מהבחנות רבות, אבל היכן הן נמצאות? בבשר או באיזושהי דמות? נסה לתאר לעצמך את דמותו של האדם "באוויר" ולא בגוף. תוציא מתוכו את כל הרוחניות, את הרצונות שלו, את התשוקות ואת המחשבות שלו, מה גם שהם גם כך נמצאים מחוץ לגוף הבהמי. תפשיט את הגוף ותפנה למהותו של האדם.

ולאחר מכן תפנה באותה הצורה למהותו של הבורא. ההבדל ביניהם הוא בכך שמהותו של הבורא היא שלמה וכוללת הכול. היא מנהלת את כולם. זהו הכוח הכללי של הטבע, החוק הכללי של הטבע, המוח הכללי שלו, שכולו טוב ומיטיב. המוח הכללי הוא טוב והכוח הפועל ממנו הוא מיטיב.

אנחנו לא צריכים להתבלבל ממה שאנחנו רואים. הגיע הזמן להתחשב עם המהויות. הגופים אינם קיימים. המהות של האדם היא באמת נצחית, ואיתה אני רוצה ליצור קשר. יכול להיות שגם היא מצטיירת לי כאיזושהי "רוח רפאים", אבל למעשה היא אינסופית, חסרת גבולות. כל המהויות שלנו הן אופנים שונים של מלכות דאין-סוף. כשאנחנו מתחברים, כולן כביכול "נמרחות" עליה ובסופו של דבר מרכיבות אותה ויוצרות את הכלי המתוקן.

אל תשכח שצריך להסתכל על הקבוצה בעיניים פנימיות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 14.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להסתכל אל תוך השורש
מאחורי פניהם של האנשים מסתתר הבורא…
מאחורי הפנים של בני האדם מסתתר הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest