דף הבית / כללי / הבורא – זה אני המתוקן

הבורא – זה אני המתוקן

photo_rav_gh70_183.jpg

שאלה: האם תוכל להסביר מהו הבורא? האם זה אני המתוקן? אני מבולבל. האם הבורא זה לא האלוקים הגדול שאליו צריך להגיע, שכל תכלית החיים היא להשיג אותו?

תשובה: הבורא – זה מה שמושג ביציאה מעצמך, מהאגו שלך, ובאיחוד שלך עם האחרים על פי הכלל "ואהבת לרעך כמוך". כך נוצר כלי המורכב מכמה נשמות, שמבטלות את עצמן זו כלפי זו, בצורה שהן יכולות לבקר את עצמן בחדות – אם הן באמת רוצות להתעלות מעל ה"אני" שלהן.

תוך כדי המאמצים להתאחד ביניהם, אנשים מגלים שבלתי אפשרי לבצע פעולה כזאת, ואז הם נזקקים לכוח חיצון, לאור, בורא, אור מקיף, שייתן להם כוח להתעלות מעל עצמם. כאשר הם מגלים את השפעת הכוח הזה עליהם שמאחד אותם, אז באיחוד שלהם הם מגלים את נוכחותו של מקור הכוח הזה – הבורא! כך נוצרת דבקות, אני- קבוצה- בורא (ישראל – אורייתא – קוב"ה).

כל דבר בטבע מורגש בהתאם לחוק השתוות הצורה. מכיוון שאנו הפוכים מהבורא המשפיע, אנו מסתירים אותו מעצמנו באמצעות תכונותינו. במידה שבה אנו רוכשים את תכונת ההשפעה והאהבה, אנו משתווים עמו ומתחילים להרגיש אותו.

לשאלתך, האם אנו מרגישים אותו, או את התכונה המתוקנת שלנו? אנו מרגישים את התכונה המתוקנת שלנו! לכן הבורא נקרא כך, מלשון בוא – וראה. כלומר, תשיג את התכונות ההן ותגלה אותו.

One comment

  1. גלית מהגולן

    לרב לייטמן עדיין לא הבנתי מה ההבדל בין רצון לכוונה .תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest