דף הבית / אהבה / זוגיות / הבורא מחבר בין בני הזוג

הבורא מחבר בין בני הזוג

שאלה: בעולם המודרני השוביניסטי בדרך כלל מעריכים את הגברים לפי הכסף ולפי השכל ואת הנשים לפי תחרות מלכת היופי. באלו קריטריונים החברה תשתמש כשהיא תתפתח?

תשובתי: אם החברה תתחיל להעריך את המטרה הרוחנית (במקרה הרע, מתוך המבוי הסתום, או במקרה הטוב, בזכות הכרת הרע המוקדמת), אנחנו נראה גם את עצמנו וגם את האחרים כחברים, כשותפים בדרך לאותה המטרה.

גם עכשיו אני מודד כל אדם, כל חפץ וכל מצב, לפי מידת הסיוע שלו לקיום האגואיסטי שלי. כך גם בעתיד אני אעריך את הכול בעולם שלנו, מדרגת הדומם עד דרגת המדבר, לפי המידה שבה זה אפקטיבי להתקדמות שלי למטרה.

אם יתברר שמלכת היופי היא המתאימה ביותר במובן הזה, אני אקח אותה לאישה. ואם המוכרת בשוק תהיה המתאימה ביותר עבורי, אתחתן איתה. המטרה קובעת את הכול.

מלבד זאת, יש לנו דוגמה כיצד נהג העם היהודי לפני חורבן בית המקדש, וכיצד התקיימה היהדות האורתודוקסית כמעט עד היום. העושר אף פעם לא היה סיבה לכבוד. את הבחור הצעיר תמיד מדדו רק לפי כמה שהוא יודע. מי שלמד בעל פה יותר עמודים – הוא יותר טוב. לא היה אף קריטריון אחר לאורך כל ההיסטוריה. ואת הבחורה העריכו לפי משפחתה, לפי החינוך שהיא קיבלה.

גם את ההחלטה מי מתאים למי, קיבלו ההורים, ולא ההורמונים לאחר פגישה מקרית בדיסקוטק. מדוע? – לפי החוקים הרוחניים. מעתיק יוצאת הארה שמעוררת את המלכות של עולם האצילות לחיבור עם זעיר אנפין. במילים אחרות, ההחלטה מגיעה מלמעלה. נאמר על זה שהבורא מזווג זיווגים ולא הם בעצמם. ובעולם שלנו, ההורים של הבחורים הצעירים מחליטים מה הכי טוב עבורם.

כך נהגו תמיד כדי לנטרל כל השפעה של היופי החיצוני. כפי שהיה אומר הרב"ש, בחור ובחורה צריכים להיפגש, לדבר ולהיווכח שהם אינם דוחים זה את זה. אם אין להם דחייה טבעית זה מזה, לא צריך דבר מלבד זה. כל השאר נבנה מוויתורים הדדים, וכך תהיה ביניהם אהבה.

דרך אגב, אותם המנהגים מאפיינים את התרבויות של כל העמים. אף אחד לא שאל את הצעירים, המבוגרים היו מחתנים אותם.

מתוך שיחה בנושא "האישה", 08.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אושר בשניים
אהבה שמכוונת אל המטרה
משפחה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest