דף הבית / כלכלה / כסף / הבהלה שאחזה בהנהלת הבנק המרכזי האירופי

הבהלה שאחזה בהנהלת הבנק המרכזי האירופי

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "הבנק המרכזי של אירופה החל לרכוש את אגרות החוב של איטליה וספרד, כדי לבלום את התמוטטות שוק אגרות החוב הממשלתיות שלהן. הם הבינו שללא הנפקה לא ניתן לשמור על המצב. ודאי שגם לאחר ההנפקה לא ניתן לשמור על המצב, אבל לפחות אפשר לדחות במקצת את ההתמוטטות.

איננו יודעים מה עורר בהלה כה גדולה בקרב הנהלת הבנק המרכזי האירופי, שגרמה להם לוותר על עקרונות היסוד שלהם. והיות שהוויתור על עקרונות היסוד כבר החל, עוד מעט יגיע גם ביטול הדמוקרטיה האירופאית הידועה לשמצה.

נזכיר, שבסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת, ברוב מדינות האיחוד האירופי שלטו משטרים פשיסטיים גלויים, ולפי כל הקריטריונים, הם דווקא התאימו ל"ערכים האירופאים" הידועים לשמצה, מאחר והדמוקרטיה במאה ה-20 נהנתה משכבות אליטיסטיות צרות, כתשובה אידיאולוגית לברית המועצות.

היום יש לנו הזדמנות מפליאה לראות אלו ערכים ריאליים תואמים ל"בחירה האירופאית". בינתיים רק ברור ש"היציבות הפיננסית" הפסיקה להיות תואמת לבחירה הזאת!"

תגובתי: מיכאיל, אתה הרי שמעת ממני לא אחת, שאם תיכשל שיטת התיקון הקבלית, ישרור בעולם נאציזם, שיוביל למלחמת עולם שלישית (בעל הסולם כתב על כך בכתבי הדור האחרון). התנאים המקדימים לכך כבר קיימים בכל מדינות אירופה.
ידיעות קודמות בנושא:
מי מרוויח מהשוק האירופי המשותף?
האם אירופה רוצה למות?
אף אחד לא רוצה לשלם על הסחורה (בשוק האירופי)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest