דף הבית / אהבה / הארה טובה של החג

הארה טובה של החג

שאלה: איך אפשר להתחיל להרגיש בחג הסוכות את אותם המושגים, שעליהם אתה מספר: "אורות מקיפים", "הכוח העליון" של הטבע?

תשובתי: בכך שאנחנו נמצאים בינינו, משתתפים בשיעורים החגיגיים, באירועים, בסעודות, אפשר להרגיש במקצת את הטעם הזה. אבל כדי לחוות את ההרגשה האמיתית של החג הזה, נדרשת הכנה עצומה. נאמר: "טעמו וראו כי טוב ה'".

את האור העליון או את הבורא, את הכוח הכללי של כל הבריאה אפשר לטעום, לראות, להרגיש רק לאחר עבודת הכנה שבה האדם מעצב בתוכו חוש השפעה מיוחד.

כדי לתפוס איזו שהיא תופעה טבעית חייב להיות מכשיר מיוחד המתאים לה, גלאי. הבורא, זה כוח השפעה ואהבה. אם בתוכי גם כן תהיה, לפחות במקצת, השפעה ואהבה לזולת, אז אני אוכל להרגיש את הבורא, לגלות אותו.

אבל אם אין בי אהבה, זה נקרא שהבורא ניסתר. זה לא הוא מסתיר את עצמו ממני, אלא אני בעצמי מסתיר את עצמי ממנו, כי נאמר, "מלוא כל הארץ כבודו". הכוח הזה ממלא את כל המציאות, חוץ ממני עצמי. אין לי את כוח ההשפעה והאהבה, ולכן אני לא מסוגל להרגיש שכוח כזה נמצא סביבי.

אני כמו מקלט רדיו, שאין בו את טווח התדרים הדרוש, ולכן אני לא יכול לתפוס את התדר שלו ולא יודע האם הוא קיים או לא. עבורי הוא כביכול איננו.

לזה מוקדשת כל העבודה בשינוי עצמי, תיקון היחס שלי לאחרים, שבעזרתו אני מכוון את עצמי, כמו מקלט רדיו, לתדר של הבורא, תדר של השפעה ואהבה.

לכן חכמת הקבלה נקראת כך, זוהי חכמה של קבלה, לקבל את האיתות של הבורא. האדם לא יכול להשיג את זה מיד, הוא חייב ללמוד, כדי להרגיש תחילה, אילו תכונות יש לו עכשיו ומה הוא צריך לשנות בתוכו כדי להגיע למצב של גילוי.

התהליך הנכון הוא, "מאהבת הבריות, לאהבת הבורא". ולכן אנחנו קיימים בעולם שמלא באבנים, צמחים, חיות, בני אדם, ויכולים להתאמן עליהם ביחס הנכון שלנו, כדי לפתח בתוכנו רגישות לאותו התדר, הגל, שבו מתממש הקשר עם הבורא.

שאלה: למה בזמן החג מופיעה הרגשה מיוחדת שנחווית על ידי אנשים רבים?

תשובתי: בזמן החג יש אור כללי לא גדול שמתפשט בין כולם. זה קורה, מפני שאנשים רבים מצפים לחג. הרצון שלהם פועל בעולם ומייצר כזאת הארה. אבל זה עדיין רחוק מאוד מהפעולה של האור העליון שעליו מדברת חכמת הקבלה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 440, 02.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גלים חמים של חג הסוכות
הבורא משחק ב"מחבואים" עם הנברא
בתוך מחזוריות חגיגית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest