דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"אני" מנקודת מבט קבלית  

ה"אני" מנקודת מבט קבלית  

שאלה: האם ה"אני" שלי, כלומר הרצון לקבל שלי, מרגיש את הרצונות של הגוף הפיזי כאילו היו שלו?

תשובתי: ה״רצון לקבל״ זה מה שאני רוצה ואילו הגוף הפיזי זה ה״בהמה״ שלי. לפעמים אני מרגיש את הרצונות שלי דרך הגוף הפיזי, כלומר רצון לאוכל, מין ומשפחה, ולפעמים דרך גוף פנימי יותר, רצון למושכלות, כבוד ועושר. הסוג הראשון של הרצונות (אוכל, מין, משפחה), אלה הרצונות ה״בהמיים״ של האדם. לאחר מכן מתגלים רצונות בדרגה אנושית, רצון לעושר, כבוד ומושכלות אבל אלה עדיין לא רצונות בדרגה רוחנית. בהמשך מתגלים באדם רצונות רוחניים, שמושכים אותו להידמות לבורא.

שאלה: מהו ה"אני" מנקודת מבט קבלית?

תשובתי: ה"אני" זה הרצון ליהנות והוא שונה בדרגות השונות. לעתים אני רוצה אוכל, מין או משפחה, ולעתים שליטה, עושר או מושכלות.

שאלה: אם הגוף ניתן רק לצורך סיפוקם של שלושה סוגי רצון, האם אפשר להשיג בלעדיו רוחניות, גילוי הבורא?

תשובתי: כיצד אני יכול להתחיל לעבוד עם האחרים ללא גוף? הרי עלינו לתקשר זה עם זה. כל העולם שלנו בנוי מתוך המצב ההתחלתי והסופי של הדרך שלנו, אין שום דבר מקרי. תחילה הופיעה המטרה הסופית של הבריאה, להביא את האדם להידמות לבורא ומתוכה נבראה הבריאה. כדי לממש את מטרת הבריאה, האדם צריך לכלול, בו זמנית את ה"מינוס" וה"פלוס". לכן מלכתחילה נקבע בתוכו ה"אגו" שמנוגד לתכונה האלטרואיסטית של הבורא.

ה"מינוס", כלומר המצב האגואיסטי שבאדם גדל כל הזמן, אולם יחד עם זאת, על האדם ליצור "פלוס" מתוך ה״נקודה שבלב״,. על כך נאמר, "סוף מעשה, במחשבה תחילה".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.3.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest