דף הבית / המשבר ופתרונו / האנושות על סף גירושין

האנושות על סף גירושין

הדרך כולה, שעליה מספרת לנו התורה, מאדם הראשון ועד הכניסה לארץ ישראל – זהו תהליך של גילוי הרע בתוך קבוצת מקובלים שעובדת על החיבור הרוחני ביניהם. משם והלאה מתגלה רק טוב.

גילוי הרע, הוא כל השנאה שמפרידה בין בני האדם ומתגלה במידה שהם רוצים להתחבר. אבל אם האנושות עכשיו, במקום להתקוטט בגלל דברים תפלים למיניהם, תרצה להתחבר, היא לא תצטרך לגלות את הרע. כל הרע שלהם נמצא בתוך עם ישראל, לכן אומות העולם לא יכולים לתקן את הרע הזה לבד. הם עושים את זה בעזרת עם ישראל, ומגיעים לתיקון בבת אחת.

הרי, אם הרע האמיתי של האגו היה מתגלה בהם ברגע שהם היו מתחילים להתחבר ביניהם, העולם היה טובע בתוך הרוע – הם היו אוכלים זה את זה ממש עד העצם. לכן העבודה בחיבור ניתנה רק לעם ישראל, המכונה "עם קשה עורף".

עם ישראל עושה את העבודה בחיבור והופך את עצמו ל"דבק", שיכול לחבר את כל האנושות. הוא עובד יחד עם אומות העולם, אבל היצר הרע שלהם אינו מתגלה בעבודה זו.

זאת שאלה מעניינית. הרי, היצר הרע מתגלה דווקא בזמן החיבור בין בני אדם, ואיתו אנחנו צריכים לעבוד. על כך מספרת לנו התורה בכל שלבי המדבר, כלומר, שלבי הגילוי של האגו שמתגלה ומיתקן בהדרגה. נראה, כאילו בני ישראל טועים, עושים עבירות, זאת אומרת, עוברים על הציווי של הבורא, אבל דווקא בצורה כזאת הם מתקנים את עצמם ומכינים את עצמם לכניסה לארץ ישראל.

אחרי כניסתם לארץ ישראל הם עוד צריכים לכבוש אותה, אבל זו כבר מלחמה אחרת. כיבוש האומות שנמצאות בארץ ישראל – זה השימוש באגו באמצעות כוח ההשפעה שהם רכשו קודם. אבל בימינו, כדי לתקן את כל האגו האנושי, צריך באמצעות כוח ההשפעה לכבוש את כל העולם. אומות העולם אינם מחויבים להילחם עם היצר הרע שלהם.

כל התורה מספרת על גילוי הרע שמתגלה בנטייה לחיבור. זה דומה לזוג צעיר שעובר כל מיני חיכוכים בזמן שהם מנסים להסתדר בחיים המשותפים שלהם, יותר ויותר מתקשרים ביניהם על ידי מטבח משותף, חדר המיטות, הסלון, מטלות הבית, העבודה, חשבון בנק משותף, הזמן הפנוי.

לפני כן הם היו נפגשים מדי פעם באיזה מקום, וזה לא חייב אותם לכלום, ופתאום יש להם המון סיבות לחיבור, ולכן מתגלה בהם היצר הרע.

כל העולם עכשיו מרגיש כזוג צעיר. לכן הוא זקוק לשיטה, לחכמת החיבור, לאותה חכמת הקבלה. בימינו, יזדקקו לה בכל מקום, כי אין אפשרות להתחבר בצורה אחרת.

מדוע היום האנשים אינם מסוגלים להתחבר, מדוע זוגות רבים מתגרשים? מפני שמתגלה לא סתם אגו, אלא יצר הרע האמיתי. כי האנושות כבר חייבת להיות מחוברת על פני כל כדור הארץ, ממש בכל הרבדים. ולכן כל אחד יזדקק לידע בחכמת הקבלה שמלמדת כיצד להתגבר על היצר הרע.

כשאתה רוצה להתחבר עם הילד שלך, אתה צריך לדעת איך לעשות את זה דווקא בעזרת חכמת הקבלה. אתה צריך ללמוד למשוך את המאור המחזיר למוטב, אחרת לא יהיה לך קשר עם הילדים. היום הורים מאבדים קשר עם ילדיהם שמגיעים לגיל ההתבגרות בערך לגיל 13. ובעוד עשור, הקשר הזה ילך וייחלש כבר בגיל 7-8, ואפילו מוקדם יותר.

היום כבר בגיל שלוש או ארבע ילדים מתחילים להרגיש לגמרי עצמאיים. ההורה עבורם הוא פשוט כלי להשגת המטרה, למילוי הרצונות שלהם, ולא יותר. ובעיות קשר מסוג זה יופיעו בכל מקום, ואי אפשר להשיג חיבור בלי שיטת חכמת הקבלה.

ובכל מקום שבני האדם ינסו להתחבר – במקום העבודה, בבית – הם יגלו את היצר הרע שלהם. הם ירצו להתחבר יותר ולא יהיו מסוגלים לזה, לכן הם יתגרשו. אפילו אותם טרוריסטים הם מפולגים ולא מסוגלים להתחבר לכנופיה אחת. כמה קבוצות, כמה פלגים יש ביניהם! הפירוד ילך ויגבר בכל מקום. עוד מעט כל אחד ישב בביתו עם רובה, וזהו.

החברים בקבוצת המקובלים עובדים על החיבור ביניהם בצורה מודעת, לכן כל התופעות האלה באות אצלם לידי ביטוי בצורה מאוד ברורה ובולטת. אבל למקובלים יש כלים לעבוד נגד האגו שלהם, נגד הפירוד, נגד השנאה. החברים מבצעים את התפקיד של עם ישראל כלפי כל בני ישראל – כמו עם ישראל כולו כלפי כל האנושות. ועם ישראל כולו חייב לעבוד כמו קבוצת מקובלים כלפי כל העולם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 07.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עולם ללא ייסורים
"יהודי", זה לא לאומיות, אלא תפקיד
לפנות את הגודש בדרכי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest