דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האמת שיצאה אל האור

האמת שיצאה אל האור

השבירה קרתה מפני שהעליונים (ג"ע) לא יכלו להעריך מראש את התענוג שיקבלו. הם חשבו שיתווספו אליהם הרצונות של האח"פ, אך לא יכלו לשקול באיזו עוצמה הרצון הזה יורגש בתוכם.

כשתינוק בוכה, הייסורים שלו הם דבר אחד, והייסורים של האמא ששומעת את הבכי הזה הם דבר אחר. הם גדולים יותר פי "620". ואת ההבדל הזה הם לא יכלו לתאר לעצמם, הוא היה נסתר מהם. הרי הוא מתגלה רק בתוך המערכת שמתחילה מהשבירה, ולאחר מכן מתחברת בחזרה.

היצר הרע הנסתר – הוא עוצמת הרצונות הזרים שגדלים בי פי כמה וכמה כאשר אני מתכלל מהם. לכן אנחנו זקוקים לגלות את הרע. הרי הרע הוא לא האגואיזם עצמו, אלא הפער בין הרצון הקטן שלך, לרצון הגדול שייווצר אם אני אוהַב אותך וארגיש את הרצון שלך כשלי.

זהו ההבדל בין התענוג שאתה מקבל מכוס קפה שאתה רוצה, לתענוג שאני אקבל כשאני מביא לך את הקפה הזה. הוא היה גדול בהרבה מהתענוג שלך.

ועל זה אני צריך לעשות את החשבון – על התענוג שלי מכך שאני גורם לך תענוג. זהו ההבדל בין הבורא לנברא: כיצד הבורא נהנה מכך שהוא מיטיב לנבראים, וכיצד הנברא עולה גבוה יותר פי "620" מכך שהוא נעשה דומה לבורא.

ההבדל הזה היה מלכתחילה נסתר ולא מורגש בתוך הכלי השלם, המושלם. היה נדמה לי שכל הרצונות הללו הם שלי – גם הג"ע וגם האח"פ. אנחנו מגלים את הפער הזה רק כתוצאה מהשבירה.

ודווקא בגלל זה אנחנו מתחילים מהמצב השבור. ההבדל בין התענוג שאתה תקבל מההשפעה שלי ובין התענוג שלי מההשפעה אליך – מורגש כשנאה בינינו. בצורה כזאת אתה מרגיש איזה תענוג גדול אתה יכול לקבל, אם תתקן את השבירה בינינו.

העיקר הוא להרגיש את הדלתא, את ההבדל בין הכוחות, ההבדל בין התענוג מהקבלה והתענוג מההשפעה. ודווקא זה הוא ההבדל בין הבורא לנברא שמתגלה לנו בשבירה. לכן כל כך חשוב לנו לגלות ולהרגיש את "לב האבן".

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לב האבן במקום האהבה שנעלמה
נחבר את הפרוטות שלנו, ונקבל הון גדול
להבין את גבולות הרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest