דף הבית / חינוך, ילדים / האמנה בדבר זכויות הילד חסרת תועלת

האמנה בדבר זכויות הילד חסרת תועלת

הערה: "אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד" נחתמה בעצרת הכללית של האו"ם בנובמבר 1989. זהו המסמך הבינלאומי המקיף והחשוב ביותר להגנה על זכויות הילד. אמנה זו אמורה לדאוג לחייהם של ילדים בכל רחבי העולם, אך למרבה הצער במקומות רבים בעולם מצבם של הילדים בכי רע. בכל שנה מתים כ – 11 מיליון ילדים עד גיל 5, ומיליונים נפגעים פיזית או נפשית.

התייחסותי: שום אמנה לא תעזור, הכול תלוי רק בחינוך נכון של בני האדם. בראש ובראשונה עליהם לחשוב איך להגיע לדרגת "בני אדם" האמיתית ואיך לממש אותה בפועל. אלא שכולם פועלים בעולם מתוך הצורך בשליטה, וארגון האו"ם על אף ההצהרות על ההצלחות שהם זוקפים לזכותם, מתנהלים בחוסר יעילות עם נאומים ארוכים ללא תוצאות, ולכן אף אחד אינו מתחשב בהם.

שאלה: מה לדעתך צריך להיות העיקר באמנה לזכויות הילד?

תשובתי: המבוגרים חייבים להבין שהם אחראים לחייהם של הילדים הקטנים, יותר מאשר לחייהם עצמם. עלינו לחנך לכך את המבוגרים. אנחנו חיים במאה ה-21 ועדיין חיי הילדים אינם נחשבים בעלי ערך. במדינות רבות, כמו למשל בסוריה, בלבנון ועוד, הופכים קטינים למחבלים ושולחים אותם כמגן לאש חיה, זהו דבר נורא כמובן. על כל מבוגר להעריך את חיי הילד על פני חייו, בדיוק כמו במשפחה. רק על ידי חינוך נכון ניתן לכתוב אמנה לזכויות הילד עם משמעות נכונה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.11.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest