האם קיים חטא?

תורה, ויקרא, פרק ד': ג "אִם הַכֹּהֵן הַמָּשִׁיחַ יֶחֱטָא, לְאַשְׁמַת הָעָם: וְהִקְרִיב עַל חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא פַּר בֶּן-בָּקָר תָּמִים, לַיהוָה–לְחַטָּאת.

כב אֲשֶׁר נָשִׂיא, יֶחֱטָא; וְעָשָׂה אַחַת מִכָּל-מִצְו‍ֹת יְהוָה אֱלֹהָיו אֲשֶׁר לֹא-תֵעָשֶׂינָה, בִּשְׁגָגָה–וְאָשֵׁם. כג אוֹ-הוֹדַע אֵלָיו חַטָּאתוֹ, אֲשֶׁר חָטָא בָּהּ–וְהֵבִיא אֶת-קָרְבָּנוֹ שְׂעִיר עִזִּים, זָכָר תָּמִים.

כז וְאִם-נֶפֶשׁ אַחַת תֶּחֱטָא בִשְׁגָגָה, מֵעַם הָאָרֶץ: בַּעֲשֹׂתָהּ אַחַת מִמִּצְו‍ֹת יְהוָה, אֲשֶׁר לֹא-תֵעָשֶׂינָה–וְאָשֵׁם. כח אוֹ הוֹדַע אֵלָיו, חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא–וְהֵבִיא קָרְבָּנוֹ שְׂעִירַת עִזִּים, תְּמִימָה נְקֵבָה, עַל-חַטָּאתוֹ, אֲשֶׁר חָטָא."

שאלה: מהי השרשרת שמתחילה מהכוהן ועד אחרוני עָם הארץ?

תשובתי: זה דירוג הרצונות בתוך האדם בהתאם לאגו שמתגלה בו.

החטא בכלל אינו קיים. אף אחד לא אשם, כי כל החטאים נובעים מתוך המצב המקורי שלנו. כפי שנאמר, "בראתי יצר רע, בראתי לו תורה תבלין כי המאור שבה מחזירו למוטב".

אם אנחנו לומדים נכון את התורה במעגל, בחברותה, בתנאים מיוחדים, אז על ידי זה אנחנו מעוררים על עצמנו את השפעת הכוח המיוחד של תכונת ההשפעה. האור של התורה משפיע עלינו ועוזר לשנות את תכונת הקבלה להשפעה, לעבור מטבע אינדיבידואלי לאלטרואיזם.

לכן, כל החטאים שלנו מתגלים בנו בהדרגה, כשאדם מכניס את עצמו לחברה מסוימת ועובד על עצמו במעגל החברים. בזמן קבלת התורה על הר סיני התברר שאור התורה פועל על העם רק בתנאי שהוא משתוקק לחיבור, לערבות הדדית. "תורה", מהמילה "אור".

המעגל שבתוכו אנחנו עושים בירורים מסמל את המעמד סביב האגו העצום שלנו והעבודה עימו. ואם אנחנו רוצים להתעלות מעל האגו, אז נקודת החיבור בינינו, שנקראת "משה", עולה על ההר ונכנסת למגע עם הבורא. הנקודה הזאת היא המנהיג הרוחני שלנו.

כל הרצונות האגואיסטיים נקראים "מצרים". בהתחלה אנחנו נכנסים לתוכם, מקבלים את התורה על הר סיני, את האמצעי לתיקונם, ומתחילים להתחבר. וכשאנחנו רוצים יותר להתחבר, אנחנו מגלים את "מדבר סיני", "שנאה הדדית", ויחד עם זאת משתוקקים לחיבור. וככל שאנחנו שואפים יותר לחיבור, כך אנחנו מגלים דחייה יותר חזקה.

מצרים כולה (האגו שלנו) מתחילה שוב להתגלות בנו. זה נקרא ה"חטאים" שמתגלים בנו. והם כולם מוכנים מראש, לכן באדם מתגלה כל מה שהוכן לו. ואנחנו בעצמנו לא עושים שום חטא.

בתורה כתובים כל חוקי הטהרה, התיקון, של מה שנקרא ה"חטאים" הפנימיים שלנו שהוכנו לנו מראש. כפי שנאמר, "בראתי יצר רע, בראתי לו תורה תבלין". היצר הרע הזה מתגלה בנו בהדרגה ואנחנו מתקנים אותו לטוב על ידי ההשתוקקות לחיבור והתקרבות לאור העליון.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 27.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מי יכול לשמוע את התורה?
לגעת בעלייה הרוחנית
עלייה לא קלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest