דף הבית / משבר עולמי / האם יגיע סוף העולם?

האם יגיע סוף העולם?

שאלה: על פי חכמת הקבלה אנחנו נמצאים בסוף תקופה בת 6,000 שנה של קיום העולם שלנו, אנחנו בשנת 5775. כלומר, בעוד 225 יגיע סוף העולם? הכול יהרס?

תשובתי: כן, כך כתוב. אבל מה זה אומר יהרס? העולם שלנו יאבד, יעלם מההרגשות שלנו. כי מה שאתה מרגיש עכשיו, נראה לך כמציאות שבה אתה קיים. מציאות אותה אנחנו מרגישים משום שהיא מצטיירת בחושים שלנו. אנחנו, בני האדם, תופסים את המציאות ככזאת, אבל אם היית מתלבש בתכונות אחרות, אם היו לך חושים אחרים, ראייה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש, אז היית מגלה מציאות בצורה אחרת לגמרי. כלומר, המציאות שאתה תופס, היא מאוד סובייקטיבית.

לכן, בעזרת חכמת הקבלה אתה מתחיל לשנות את עצמך, מה שנקרא לתקן את עצמך, אתה מתחיל לרכוש כל מיני תכונות ויכולות חדשות, ויוצא שאתה מתחיל לראות את העולם הרבה יותר לעומק מאשר בני אדם רגילים. אתה רואה בו מערכות, כוחות שמפעילים אותו. לפניך כביכול נפתחים לרווחה קירות העולם, ואתה רואה מאחוריהם את מערכת ההנהגה וההשגחה העצומה והמדהימה שנקראת "ממלכת הבורא", ואתה מגלה כיצד הכוחות האלה מנהלים את העולם.

המקובלים מסבירים כיצד עובדת המערכת הזאת, בכל הספרים שלהם. בפרט בספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", אותו אנחנו לומדים. שם מסביר בעל הסולם כיצד הכוחות הללו מפעילים אותנו ואת כל העולמות, ואיך אנחנו נכנסים לתוך המערכת הזאת ומתחילים לקבל על עצמנו את תפקיד הניהול.

שאלה: כשאומרים שאברהם גילה שישנו כוח אחד שמנהל את הכול, אז מתכוונים שהוא גילה את המערכת הזאת שמנהלת את כל המציאות?

תשובתי: בוודאי! זה העיקר. כי אתה נקרא "אדם", על שם המצב העתידי בו כולם ייהפכו להיות דומים לבוראלהידמות אליו זה אומר ללמוד, להשיג, לרכוש את כל מערכת ההנהגה וההשגחה הזאת ולקחת על עצמך את הניהול של המערכת הזאת במקום הבורא. על זה נאמר: "ושבו בנים עד ה' א-לוהיכם". זה אומר, שאתה מבין, מרגיש מגלה לעצמך את כל העולם. כל הייסורים של היום, כל הבעיות, כל ההיסטוריה של העולם שלנו, נועדו לחייב את האדם לגלות ולדעת למה הוא מקבל כאלה ייסורים, מאיפה. כי כל הייסורים הם רק כדי לדחוף אותנו להשגת מערכת ההנהגה העליונה ולהשתתף בה, כדי להפוך את החיים שלנו לטובים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאירך 9.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest