דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם חכמת הקבלה היא חדשה או נצחית?

האם חכמת הקבלה היא חדשה או נצחית?

שאלה: מדוע אין חכמת קבלה עדכנית מודרנית? הרי הכול התחלף מזמן.

תשובתי: חוקים שנחקקו על ידי בני אדם כגון חוקים סוציאליים, משפטיים ואחרים, משתנים מפני שבני אדם לא יודעים אלו חוקי התנהגות למעשה צריכים להיות במערכת, בקשר בין בני אדם, הם נסתרים מבני אדם. לכן, החקיקה בחברה האנושית פורחת. יש בכך מעט תועלת, מפני שבני אדם לא מכירים את יחסי הקשרים האמתיים בין בני האדם ולכן כל הזמן טועים ומנסים לתקן את הטעויות. זו עבודה תמידית ובלתי פוסקת, עד שבני האדם יתאכזבו מהניסיונות שלהם ויחליפו אותם בחכמת הקבלה.

חוקי הטבע שאנחנו מגלים אינם משתנים. מדענים מגלים רק את מה שקיים בטבע ומתארים את החוקיות שבו, אבל הם לא עוסקים בחוקיות עצמה. השגת חוקי הטבע תלויה בהתפתחות שלנו. כאשר אדם מתחיל לגלות מערכת קשרים נוספת בטבע בעזרתה של חכמת הקבלה, מופיעות אצלו הרבה נוסחאות חדשות של קשרים הדדיים, של חוקים, בעתיד נראה עד כמה כל זה אקטואלי מאוד.

במאמר "החרות", בעל הסולם כותב על כך שמאחר והטבע קבע לנו לחיות בחברה, אנחנו מחויבים לקיים את כל החוקים שלו. אחרת הטבע ידרוש ויגבה מאיתנו, ללא כל קשר, אם אנחנו מבינים את משמעות חוקיו או לא. חוק ההליכה בעקבות חוקי החברה האנושית, זהו אחד מחוקי הטבע היסודיים, ואנחנו מחוייבים לקיימם בכל הזהירות, מבלי לקחת לחלוטין בחשבון את ההבנה שלנו. משמעות החוק היא לפתח בנו הכרה שאהבה עצמית זה רע, ואהבת הזולת זה טוב.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.10.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest