דף הבית / המשבר ופתרונו / האם העולם צריך איינשטיין חדש?

האם העולם צריך איינשטיין חדש?

אנחנו לא יכולים להתפתח יותר באופן אינדיבידואלי, לא כמדינות נפרדות ולא כבריתות של כמה מדינות נגד בריתות אחרות. ממש לנגד עינינו האמריקאים מאבדים מדינה אחר מדינה, והאירופאים יורדים מפסגת הגדלות, מהמָסורות, העושר והתרבות.

רוסיה, עם המשאבים הטבעיים הרבים שלה, שׂוֹרדת אך ורק בזכות המסחר בנשק ובנפט. סין מתעוררת מעט ושוב נופלת, יפן כבר כמה עשרות שנים נמצאת בקיפאון לאחר הפיצוץ שחוותה לפני עשרים שנה.

וכך כל המדינות: אחדות מהן חוות את זה עכשיו, אחרות חוו זאת אתמול ואחדות יחוו זאת מחר, אין בכך שום ספק. אם בעבר קצב השינויים נמתח למשך עשרות ואפילו מאות שנים, אז היום כל שלב לוקח הרבה פחות זמן והוא בעל איכות חדשה.

זה נוגע לכל בני האדם, גם גדולים וגם קטנים. הצעירים אינם רוצים להתחתן, להקים משפחה, להוליד ילדים. המבוגרים אינם יודעים כיצד לנהל ולכן שום דבר לא יוצא להם גם אם הם רוצים משהו. מתוך השגרה כולם ממשיכים לשחק באותו המשחק, אבל כבר מרגישים שזה פשוט בזבוז זמן: הבנק ריק, אין שום תוכן במשחק.

מקודם, הפילוסופים והפוליטיקאים כיוונו אותנו, כך זה נמשך במשך כמה מאות שנים. היו מעט אנשים כאלה, כיבדו אותם, שמעו בקולם ובעצתם, כולל גם כלי התקשורת. היום אף אחד לא עולה על האולימפוס הזה וגם לא מנסה לעלות. היינו רוצים לראות רואה עתידות, מדען או שליט כמו צ'רצ'יל, רוזוולט, איינשטיין. אבל הם אינם, וזה מאוד מורגש! האנושות מרגישה את עצמה כמו תינוק ששכחו אותו.

צורות התפיסה הקודמות התבססו על כך, שהאדם הנהיג סדר בעולם, בנה חברה, כביכול שלט. אבל זה לא הוא שפעל, אלא הטבע גילה בו התפתחות אבולוציונית. עכשיו הטבע מראה לאדם, שהוא צריך בעצמו לחפש את המרכיב המרכזי של ההתפתחות – "בשביל מה אנחנו קיימים?", ללא המרכיב הזה אנחנו לא נדע איך להסדיר את החיים שלנו.

מהטבע עצמו ניתנו לנו רגשות ושׂכל כדי לקבל ממנו הוראות, לעבד אותן, להשלים. ככל הנראה, אם אנחנו נמצא את המטרה הנכונה, אז תהיה לנו מספיק אנרגיה וידע לחיים ולהתפתחות עד לכזאת מידה, שאנחנו שוב נקבל מילוי, השתוקקות, סיפוק ונחיצות בחיים. כפי שבעבר האדם חי ממה שבער בו, כסף, שליטה, כבוד, מושכלות, מין, משפחה, כך עכשיו המטרה הזאת צריכה למשוך אותו, בכך שמחליפה את כל הריקנויות. ללא זה אנחנו פשוט נהיה "בית אבות".

כאשר אנחנו נבין שאנחנו חיים בתוך התחום של הטבע שפועל ומשפיע עלינו, אז אנחנו נראה שהפכנו להיות חברה אינטגרלית שבה כולם תלויים בכולם. זה כבר ברור להרבה אנשים, אבל הם אינם יודעים מה לעשות עם זה. במה שלא ניגע, הכול הופך לנו לרע.

העניין הוא, שבעולם גלובלי כל פעולה שאינה תואמת למערכת הכללית "אדם – אנושות – הטבע", מביאה לנזק. מכאן יוצא, שבראש ובראשונה אנחנו צריכים לגלות כיצד לפעול, לנהל או לפחות להתקיים בנוחות, ברווחה, בביטחון עבורנו ועבור האחרים. ברגע שאנחנו ניגש לזה, אז כבר מהפעולה הראשונה נרגיש תגובה חיובית.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 139, 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד לחיות בעולם גלובלי
לגלות את אחדות הטבע
להבריא את כל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest