דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / האם א-לוהים קיים?

האם א-לוהים קיים?

תשובתי: אני לא יודע מה אנשים מבינים מהמילה "א-לוהים", אבל אם לוקחים בחשבון שזה כוח שמנהל את הכול, אז זהו הטבע. כשאנחנו מבינים את הטבע, אנחנו רואים שהכול בו הגיוני, שקול, עובד לפי איזה שהם חוקים.

חלק מהחוקים האלה אנחנו מכירים, חלק לא, לכן מהותם נסתרת מאיתנו. אנחנו מאמינים בכל מיני ניסים ובכל מיני פעולות, שבעזרתם כביכול אפשר לעשות משהו כך או אחרת, וכל זה מפני שחסר לנו ידע. ואילו חכמת הקבלה מציעה לנו להכיר ולהשיג את החוקים האלה.

את הטבע אפשר לכנות א-לוהים, כך שזוכרים שזהו כוח נוקשה שאינו כפוף לשום גחמה שלנו. זה לא אבא ואימא, שאנחנו יכולים לבכות להם והם ירחמו עלינו. הדמעות שלנו לא יעזרו כאן, זוהי מערכת שפועלת לפי חוקים ברורים ומדויקים, כמו שנאמר: "חוק נתן ולא יעבור".

על פי חכמת הקבלה המשמעות המספרית (הגימטרייה) של המילים "הטבע" ו"א-להים" הוא זהה. לכן לפנות לבורא, זה אותו דבר כמו לפנות לטבע. אבל עדיף לקרוא לכוח הזה הטבע, מפני שמיד נהיה מובן שמדובר על חוק, ושום תחנונים כאן לא יעזרו. האדם צריך לדעת כיצד להתנהג ולתקן את עצמו, כדי שהחוקים האלה ייהפכו עבורו לטובים. אבל אם הוא לא ישתמש בהם בצורה נכונה, אז ודאי שיקבל תגובה שלילית, כמו עם כל חוקי הפיזיקה.

לכן צריך לזכור שלא קיים שום א-לוהים שאפשר לפייס ולרצות אותו!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 10.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest