דף הבית / אהבה / האם אפשר לקנות אהבה?

האם אפשר לקנות אהבה?

שאלה: מדוע נאמר שהאהבה נקנית על ידי מעשים, ומה עם הכוונה? או שהכוונה היא רק לאהבה גשמית ולא לאהבה רוחנית?

תשובתי: גם אהבה רוחנית וגם אהבה גשמית, הכול נקנה על ידי מעשים. העולם שלנו הוא עולם המעשה. אם אנחנו עושים פעולות, אפילו שאין לנו כוונה והרגשה נכונות, אז הפעולות האלו מושכות את המאור המחזיר למוטב שמשנה את ההרגשה וההבנה שלנו.

אין לנו אמצעי אחר! אם החומר שלנו, הרצון שלנו, הכוונה שלנו, מכוונים אך ורק לעצמנו, אז אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר הפוך. ההופכיות נעשית על ידי אותו האמצעי עצמו, שנקרא "העולם הזה", שבו אנחנו יכולים לעשות פעולות. ואף שהפעולות האלה נובעות מתוך הרצון לקבל שלנו ומתוך הכוונה לקבל לעצמנו, אבל ברמת העולם הזה הפעולה הזאת היא כאילו השפעה, כלומר אני נותן לאחר.

אני רוצה לקבל לתועלת עצמית וגם נותן לאחר מפני שאני רוצה לקבל לעצמי, אבל אם אני מסדר ומארגן את הנתינה הזאת בהתאם לעצות והמלצות של המקובלים, אז הנתינה הזאת פועלת! דווקא על זה נאמר, שחכמי התלמוד עשו כזאת הכנה שמאפשרת לנו במקום סיגופים פיזיים, במקום עבודה ישירה נגד הרצון והכוונה לקבל שלנו, להשתמש באמצעי שנקרא "המאור המחזיר למוטב".

והמאור הזה פועל עלינו בהתאם למעשים שאנחנו מבצעים לפי עצות המקובלים: השתוקקות לאהבת חברים, נותנים מתנות לחברים, משתדלים להתחבר בינינו, לומדים יחד את המקורות הקבליים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 19.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לקנות עולם אין סוף תמורת קופסת גפרורים
מעשים מובילים לאהבה
האהבה צומחת מהיראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest