דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר לסעוד למען מישהו?

האם אפשר לסעוד למען מישהו?

laitman_2009-12-23_2415_wp

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 1

שאלה: לא ברור, כיצד אפשר להחליף כוונה לרצון בהמי? איך אני יכול לאכול למען מישהו? והאם בכלל יש צורך להחליף? אני שומע הרבה פעמים שאנחנו לא נוגעים ברצונות הבהמיים…

תשובתי: בשום אופן לא צריך להחליף את הרצונות, ואילו את הכוונות, כן.

ולמה לא? אם אני מוסר את כל חיי כדי להשיג מצב עליון, וה"טבילה" בעולם שלנו נעשית רק כדי לשנות את הכוונות שלנו.

ה"רשימות" יורדות לעולם שלנו כדי שאנחנו נוכל לפעול בו. יחד עם זה, הכוונה שלנו היא במינוס, ואילו פעולה יכולה להיות רק עם מינוס ופלוס.

rus_o_rav_2013-12-13_lesson_congress_n2_pic07

אתה אומר: "אני אוהב לאכול, אני אוהב בחורה, אוהב לשבת עם חברים בפאב, לראות כדורגל", וכולי. נכון, אתה אוהב את כל זה, אלה הרצונות שלך. אז למה אתה לא יכול לבצע אותם עם כוונה טובה כדי לעלות למטרה, לחזור לעולם הזה, אך לא מאותה הדרגה שממנה נפלת ל"רשימות", אלא כדי לעלות עד עולם אין סוף בסולם המדרגות.

למה אתה חושב שאתה לא יכול לעשות את זה? כי על ידי עלייה מדרגת "רשימות" אחת לשנייה, אתה כבר עושה גלגול טוב, לא חי את החיים לחינם. ויכול להיות שבגלגול הזה אתה תגיע לגמר התיקון, בזמנינו זה אפשרי.

אבל אפילו אם בפעם הבאה אתה תלך לסיבוב שני, אז אתה כבר תהיה במצב אחר, במדרגה אחרת. בזמנינו, למעשה, אנחנו נמצאים במצבים, כאשר יכולים להגיע לגמר התיקון. זוהי המטרה!

לכן לא צריך לחשוב ש"אלף נכנסים לחדר ורק אחד יוצא להוראה", זה כבר לא קיים. לא צריך לדאוג שיש לך, כמו שנדמה לך, איזה שהם דחפים לא טובים. אם יחד עם זה אתה עוסק בתיקון הכוונות, אז אל תדאג יותר לשום דבר. רק תמיד תשאל את עצמך האם אתה עושה את זה למען עצמך או למען מי שאיתו אתה עושה את הפעולה הזאת: האם בהדדיות עם החברים, עם בחורה וכולי. אם בהדדיות, אז זה טוב.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס מוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מרק ירקות עם כוונה סמיכה
אחרי המעשים נמשכים הלבבות
לחיות בכוונות ולא ברצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest