דף הבית / חכמת הקבלה / האם אני עבד לרצונות שלי?

האם אני עבד לרצונות שלי?

כפי שאנו יכולים לראות יש לכל אדם רצונות. בד"כ האדם לא יכול לשלוט עליהם וכאשר הם מופיעים הוא פשוט מבצע את הפעולות הנדרשות על מנת לממש ולמלא אותם. האם ניתן לשלוט ברצונות או שעדיף לתת להם להוביל אותי?

האם זה טוב שהרצונות שלי מנהלים אותי או שבכלל אין לי ברירה?

אני צריך לעצור את עצמי לרגע ולחשוב, האם כדאי לי להמשיך ולהיות עבד של הרצונות שלי? הרי הרצון שלי לוחץ עליי, מושך אותי לכאן ולכאן, ואני בינתיים הולך ומשוטט בעולם כדי למלא את הרצונות שלי. אך אני יכול גם לומר לעצמי סטופ!

אז אני מתחיל לחשוב: מה הרצונות האלה מביאים לי בכלל? האם אני מרוויח מהם משהו? ה"אני" בטוח מרוויח מזה שאני מממש אותם, אבל זהו, בזה זה נגמר.
אז אני מתחיל לצמצם את מימוש הרצונות שלי, אני קודם כל מתחיל לשאול את עצמי כל הזמן: כדאי לי או לא כדאי לי? זאת אומרת אני כבר מתחיל לבחון את המטרה, לאן אני רוצה להגיע. או שאני רוצה כל החיים שלי לרדוף אחרי מימוש הרצונות שלי וכך בעצם לגמור את החיים, והאמת היא שכך אנחנו עושים בדרך כלל, אנחנו אפילו לא שואלים את עצמנו אם כדאי לנו בכלל. אבל אנחנו יכולים גם לעשות סטופ!

בחכמת הקבלה זה נקרא צמצום, מרגע שעשיתי את הסטופ! אני קודם כל רוצה לדעת לשם מה אני הולך לבצע משהו. המצב הזה נקרא "שב ואל תעשה, עדיף". ואז אני עוצר את עצמי ומתחיל לחשוב, אילו רצונות כדאי לי להפעיל כדי להגיע לאיזושהי מטרה. זה כמו אדם שבוחר לעצמו מטרה ורוצה להיות מדען, פסנתרן, עבריין, עשיר, הוא קודם כל מקבל החלטה שזו המטרה שלו ואז מפעיל את עצמו ואת הרצונות שיכולים להביא אותו אל אותה המטרה.

בחכמת הקבלה, השאלה שאני שואל את עצמי היא "מה הטעם בחיים?", "מה מטרת החיים?", "בשביל מה אני חי?", "מה ייצא לי מזה?". כאשר המטרה שלי היא לגלות את מהות החיים, לגלות, להכיר ולהשיג את העולם הרוחני ואת הכוח העליון שמנהל את כל האנושות, אז אני מפעיל את הרצונות המתאימים למטרה זו. חכמת הקבלה אומרת לי באיזו צורה לעבוד על הרצונות שלי, אני מממש את התהליך שהיא מתווה לי, דרך מיון וסיווג הרצונות שלי, שבחלקם אני משתמש ובחלקם לא.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים" בנושא פרקטיות, מס' 2, 26.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest