דף הבית / אהבה / זוגיות / האם אנחנו זקוקים לחצי השני? 

האם אנחנו זקוקים לחצי השני? 

שאלה: האם חייבים להתחתן עבור ההתקדמות הרוחנית?

תשובתי: לא, היום זה כבר לא הכרחי. בימינו בני האדם איבדו את הרצון להתחתן ולהקים משפחה, וההשקעה במשפחה ובחינוך הילדים מהווה טירחה גדולה עבורם.

הדור שלנו התחנך בצורה אחרת לגמרי. כולם היו חייבים להתחתן, להביא ילדים, לחנך אותם ולתת להם כיוון לחיים. שאלות על חינוך ניצבו בפני כולם, בעוד שהיום זה לא ממש מטריד את ההורים.

הערה: אבל באופן עקרוני הטבע מחייב אותנו לחיות במשפחה.

תשובתי: כך זה היה פעם, אבל לדור החדש אין בזה צורך. בימינו נישואים הם כבר לא תנאי הכרחי אפילו עבור אלה שרוצים להתפתח מבחינה רוחנית.  

המורה שלי, הרב ברוך שלום אשלג, חייב את התלמידים שלו להתחתן, ורק מי שהתחתן נחשב לתלמיד שלו. אני למרבה הצער, אני לא יכול לדרוש את זה מהתלמידים שלי בגלל שחכמת הקבלה חייבת להתפשט ולהיות מופצת בכל רחבי העולם. אם אציב תנאים כלשהם, לא נצליח בהפצת חכמת הקבלה. העיקר הוא שאנשים ישמעו ויידעו לפחות במקצת מהי חכמת הקבלה, וכך מעגל המתעניינים יתרחב בהדרגה.

אבל מי שבאמת רוצה לעסוק בחכמת הקבלה באופן רציני, יצטרך באחד משלבי ההתפתחות הרוחנית לחשוב באופן יסודי על פתרון בעיית המשפחה. אדם שלומד את טבע העולם הרוחני, מרגיש בעצמו שהוא חייב להיות דומה לטבע ולכן הוא חייב בחצי השני.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 6.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest