דף הבית / כללי / האושר לא תלוי בכסף

האושר לא תלוי בכסף

הערה: בכתב העת הבריטיPersonality and Social Psychology" "Bulletin, פורסמו מחקרים ממושכים ומקיפים של מדענים אשר מצאו שרמת הכנסה גבוהה אינה הופכת את האדם למאושר.

התייחסותי: למרות שנאמר ״האושר הוא לא בכסף" ובני האדם מבינים זאת, כולם בכל זאת רודפים אחר הכסף. אם תשאל את האדם המודרני מה הוא מעדיף יותר: כסף או אושר, סביר להניח שתשובתו תהיה כסף ותמורת הכסף הוא יוכל לקנות גם את האושר. לאגו שמתגלה כעת בכל האנושות אין צורך בדבר מלבד כסף. בעבר האנושות הייתה פחות אגואיסטית. הופיעו בה גם דחפים אחרים, משום שהאגו לא דרש כזאת רווייה רבגונית.

הערה: למעשה דבריך סותרים קצת את הנאמר במחקר.

תשובתי: האנשים הגיעו למסקנה הזאת לאחר שבדקו באופן יסודי את האפשרות לקנות הכול בכסף, ונוכחו לדעת שזה לא מצליח. עוד לא הגענו להתפתחות האגו המוחלטת שלנו, אנחנו נמצאים בשלב האחרון שלה שעדיין לא הסתיים.

האנושות כבר תופסת ומבינה, שהכסף לא מביא לאושר ובסופו של דבר שהאושר גם חשוב יותר. יחד עם זאת אם הרגשת האושר אינה נבנית על בסיס חומרי אז ההרגשה הזאת אינה מוחשית. בדומה לאדם שמזריק סם ומרגיש מאושר אך לא יודע ממה. התענוג ממלא אותו עד גדותיו ולא מאפשר לו לזוז מפני שהוא לא מרגיש שום ייסורים וריקנות. אין בו שאיפה או השתוקקות לדבר מה, או צורך להפעיל את עצמו, הוא אפילו לא מסוגל להבין את הייסורים ואת הרצונות של אנשים אחרים, מפני שהוא לא יכול להיות מקושר עם אף אחד!  הוא פשוט כמו גולם, עומד במרכז העולם וטוב לו.

שאלה: אז האושר עוצר את ההתפתחות?

תשובתי: בוודאי! אם ציירים, סופרים ומוזיקאים גדולים לא היו סובלים, בייסורים ובחיפושים פנימיים כל הזמן, גם אם הייתה להם פת לחם או לא, הם לא היו ממשיכים ליצור. לכן האושר אינו נקבע לפי אותה הגדרה שאנחנו משייכים לו מיידית. האושר יכול להיות מורגש רק מעל לאומללות, לייסורים ומעל לחיפושו. כאשר האדם משתוקק לאושר ומשיגו והתהליך חוזר על עצמו, זה לא אושר אמיתי.

האושר כולל בו זמנית גם את הייסורים וגם את התענוג שמעליהם. המצב הזה מושג רק על ידי חכמת הקבלה, כאשר הריקנות לא מתמלאת ומעליה מגיע מילוי רוחני. גם הריקנות וגם המילוי קיימים באופן תמידי! באופן כזה שאני משתוקק למשהו, ודרך אותה השתוקקות אני מרגיש את התענוג, את המילוי.

בצורתו הנכונה והאמיתית של האושר, אם נגדירהו על פי חכמת הקבלה, אומללות ואושר מוחלט מתקיימים בו זמנית, ריקנות ומילוי שלא מבטלים זה את זה. לכן, אין צורך לרמוס האחד את השני בעקבות רדיפת בצע או כל גורם אחר, מפני שכל סוג של ריקנות מתמלאת ויחד עם זאת נשארת ריקה. התענוגים לא נפסקים, אלא רק מתגברים, ובאותה מידה גם הריקנות מתגברת. זו חכמת הקבלה! את האושר האמיתי ״תופסים״ כמו עם חכת דייג, והרגשה זו של אושר תמידי מביאה אותנו להרגשת הנצחיות!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest