דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / האור יאיר את החושך שלך

האור יאיר את החושך שלך

photo_rav_gh70_083.jpg

שאלה: הגעתי ללימודי הקבלה מרקע דתי. מההרצאות שלך הבנתי שאתה לא מקבל את קיום הבורא כאישיות. בשבילך, בורא זה טבע וחוקים. אז למי בעצם אנו פונים בתפילה לתיקון שלנו? אני יודעת שכאשר אני מבקשת משהו מהבורא בכנות, ומאמינה שהוא שומע אותי, שהוא תמיד טוב אלי, ושאקבל מה שאני מבקשת, הוא תמיד נותן לי.

התחלתי ללמוד בשיעורים שלך לפני שבוע, לפני חודש התחלתי ללמוד קורס של ניהול בבורסה. איך וממי לבקש עזרה בלימודים? איך אני צריכה "לנסח" את התפילה שלי? אני לומדת בשביל עצמי, אז איך לשנות זאת למען הבורא? מה איכפת לבורא מההשכלה שלי? ואם אני אחלה, איך אבקש על כך ריפוי? הרי הגוף שלי יהיה חולה, ומה לבורא ולגוף שלי, הרי בשבילו חשובה רק הנשמה? אני במבוי סתום, תעזור לי.

תשובה: בהתחלה צריך ללמוד את מאמרי בעל הסולם: "מהות חכמת הקבלה", ו"מהות הדת ומטרתה" וכדומה. תתאזרי בסבלנות. לא תצליחי לקלוט מיד! תצטרכי לעבור בעצמך את תקופת המבוכה והבלבול, ייתכן שיעברו חודשים רבים, עד שהחומר יכנס לזיכרון, יתיישב, יתברר ויתקשר לתפיסה הארצית שלנו. רק לאחר מכן תוכלי להבין את כל מה שקורה איתך ועם העולם, במידה כזו שתוכלי לענותבעצמך על השאלות.

לזרז את התהליך של הבנת המציאות אפשר רק בצורה "מכנית", בלי לשים לב להרגשות ולבלבולים שלך, אלא פשוט להעביר דרכך כמו דרך מטחנת בשר כמה שיותר חומר של בעל הסולם. בהמשך, החומר "יתיישב" בתוכך ויתחיל לפעול. לא תצליחי לדלג על התקופה הזו.

יתכן שלא תצליחי לחזור לדת. שם הכול הרבה יותר פשוט. אומרים לך תבצעי, אל תשאלי שאלות, ותקבלי שכר בעולם הזה ובעולם הבא. אבל את כבר לא תאמיני בזה. השקר יהיה כבר גלוי מדי בשבילך! ואם בכל זאת תרצי לדעת את האמת, אני מציע שתמשיכי לחיות כבעבר, רק עם תוספת של לימוד חכמת הקבלה. האור המתקן (אור מקיף) יאיר את החושך שלך.

One comment

  1. גם בתפילה מסידור עם כוונה נכונה מושכים אור מקיף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest