דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האהבה מעל לכל ההבדלים

האהבה מעל לכל ההבדלים

נאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". משמע, שאהבה אינה אפשרית ללא "פשעים", ללא עבודה עליהם. צריך לגשת בחכמה ליחסים שלנו זה עם זה: צורות ההתקשרות בינינו תמיד כוללות בתוכן גם חסרונות וגם מילויים.

לכן אנחנו צריכים להשתוקק לאהבה ולא להתייאש מכך שבדרך אנחנו מגלים שנאה! זה טוב מאוד אם אנחנו יודעים ומבינים מראש שזאת צורת ההתקדמות. ואז אנחנו מגלים את האמת, ואחר כך, בהתאם לעוצמת השנאה, מגיעים לאהבה. הר סיני (הר השנאה) הופך להר הקודש, הר המוריה.

לכן הנשמה התחלקה לכל כך הרבה חלקים, לכל כך הרבה בני אדם. ואפילו אם אתה חי באיזשהו מקום נידח ומנותק מבני אדם, אך יש לך קשר עם עוד מישהו, אפילו קשר וירטואלי, אתה כבר יכול לעבוד איתו.

הרי רק המקובלים, בעלי ההשגה הרוחנית, יכולים לעבוד ישירות ביחס לבורא. ואני בינתיים זקוק לאיזושהי דמות זרה, שנמצאת מחוץ לי, כדי שהוא ידחה אותי, ויהיו לי חשבונות איתו.

זה לא יכול להיות קרוב משפחה שלי: הבן שלי, אשתי וכדומה. זה צריך להיות אדם שאינו קשור אליי בשום קשרים טבעיים קיימים. ואז אהיה חייב לפתח איתו כאלה צורות קשר, שבהן תהיה שנאה, ומעליה אהבה.

לכן אנחנו צריכים להגיע לחיבור, לערבות הדדית, מעל לכל ההבדלים. ניתן לבנות אהבה רק מעל לשנאה. אנחנו צריכים להביא את כל הרצונות שלנו, את כל הדרישות, את כל הוויכוחים, ולהתייחס לכל התנאים שכבר התגלו לנו ולאלה שעוד יתגלו, כאל נתונים מלמעלה!

בואו נתאסף יחד, שמאלנים, ימניים, דתיים, חילוניים, עם כל הסטריאוטיפים והדעות הקדומות – את כל זה קיבלנו מלמעלה. הבורא העמיד אותנו בכאלה תנאים, כדי שמעליהם נגלה את ההדדיות, החיבור, הערבות, האחדות, התמיכה ההדדית. ודווקא על ידי חיבור כזה אנחנו בונים כזה גוף, שמסוגל לעמוד ולהתקיים לנצח.

איננו מוחקים שום דבר, אף לא תכונה אחת מהתכונות שאיתן כל אחד נולד, אף פגם. שיבואו כולם, עם כל ה"פשעים" שלהם. אנחנו דואגים רק לחבר את כולם יחד תחת קורת גג אחת, תחת המטרייה של "ואהבת לרעך כמוך", כדי שהאהבה תכסה על כל הפשעים.

אני מסתכל על זה כמו על חלק הבורא וחלק הנברא שניתנו לי מלמעלה. והתפקיד שלי הוא לחבר אותם יחד. והבורא כל הזמן מוסיף לי הפרעות, ומגלה בכל פעם שנאה חדשה, דחייה חדשה ומחלוקות חדשות. ובכל פעם אני, מעל לכל זה, מרחיב ומגדיל יותר ויותר את האהבה שלי, וכך אני עולה בסולם המדרגות.

לכן ללא החורבן, ללא ט' באב, לא יכול להתקיים יום האהבה, ט"ו באב.

מתוך שיעור על ט"ו באב, 15.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
יום האהבה שלאחר יום החורבן
קודם תברר מה צריך לתקן
העָרב הראשי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest