דף הבית / חינוך, ילדים / האדם חי בתוך הרצונות ופועל מתוך הרגשות

האדם חי בתוך הרצונות ופועל מתוך הרגשות

שאלה: האם צריך ללמוד להרגיש את כל רמות הקיום, או שההרגשה הזאת תתעורר באופן אוטומטי?

תשובתי: רק הייסורים יכולים להתעורר באופן אוטומטי, והם יאלצו אותנו ללמוד את זה, כלומר להרגיש את כל רמות הקיום. והלימוד הוא בתיקון עצמי, כדי להחזיר לעצמי את החושים שאבדו. בזה עוסק החינוך האינטגרלי.

נכון להיום אני קיים כחלק שנזרק מתוך המערכת הכללית. ועל מנת להתכלל יחד עם כולם, בגוף אחד, אני חייב לרכוש את החושים שאבדו לי, כדי שאוכל להרגיש את הזולת כמו את עצמי, את הטבע מסביבי כטבע שלי, כדי שאוכל להתקשר נכון עם העולם האנושי סביבי (האנושות והציוויליזציה) וגם עם הסביבה (עולם החי, הצומח והדומם).

לשם כך אני זקוק לחושים, להרגשה מתאימה. בלי הרגשה אני פשוט לא מסוגל לפעול. האדם חי בתוך הרצונות ופועל מתוך הרגשות. לכן, אנחנו חייבים לשחזר את חמשת החושים הללו.

ואז ברור שהתזונה וכל יתר הדברים יתקיימו בנו בצורה אוטומטית. אבל כדי להביא להתפתחות חמשת החושים האלה באדם, חייבים לפחות להביא אותו לחברה הנכונה ובהשפעת הסביבה כל אחד יכול להשתנות.

לסביבה יש אותן התכונות כמוני. ברגע שהיא מתחילה לתקשר איתי, היא מתחילה ללחוץ עליי, לעבד אותי מכל הכיוונים. כי כל מה שיש לי, אין סוף הרצונות, המחשבות, המאמצים, התנועות, התפיסה, הכול ב- 100% נמצא בתוך הסביבה האנושית. לכן, הם מעבדים ואפילו מעצבים אותי, מקנים לי כל צורה, גם פנימית וגם חיצונית.

לכן, העיקר בשבילנו הוא דווקא החינוך האינטגרלי. האדם משתנה בהשפעת הסביבה המתאימה הנכונה. רק לאחר מכן הוא מתחיל לתפוס השפעות ושדות עדינים יותר שקיימים סביבו. חוש הריח מתחיל לתפוס את מה שלא היה מסוגל לעשות קודם, השמיעה משתנה פתאום. אני מתחיל להרגיש מרחוק את כל מה שנמצא סביבי, כמו עיוור. לפי הקול אני מסוגל למדוד מרחקים בעיניים עצומות.

כלומר, כלולים בי המון חושים חדשים. ואז אני יכול לשלוט נכון בעצמי, להתאים את עצמי לאנשים סביבי. בהתחשב בעובדה שכל החושים שלי מתחדדים, ברור שאני כבר מתייחס אחרת למזון ולריחות וגם לצלילים, להכל. אני משתדל לשנות את כל זה כדי להיות בהרמוניה עם זה. בצורה כזאת, אני משתנה בהשפעת הסביבה, ועל ידי ההשפעה שלי יחד עם הסביבה, אני משנה את הטבע הדומם, הצומח והחי. כך זה צריך לעבוד.

אני בטוח שאנחנו נצליח לשחזר את החושים האבודים שלנו שבעזרתם אפשר להרגיש את העולם סביבנו, ובהשפעת הקשר האינטגרלי עם הסביבה, אנחנו נרכוש חושים נוספים בדרגת ה"אדם", שהם נמצאים מעל הטבע החי. ואז אני ארגיש את החיים, את מקור החיים, את הנהגת היקום, את כל מה שקיים סביבנו ושבינתיים נמצא מחוץ לחושים שלי, לא נתפס בתוכם.

יחד עם כל האנושות, או לפחות עם חלק ממנה, אני כבר ארגיש את הבריאה הרוחנית כתכלית אחת, כמחשבה אחת ואת השפעתה עליי. אני נמצא בתוכה, הכול עובר דרכי, וכל הפעולות שאני עושה, ובמיוחד הפעולות הפנימיות, נמצאות בהרמוניה עם המערכת העצומה הזאת, ואם עדיין לא בהרמוניה שלמה, אז אני אתקן את הכול. אני רואה כיצד אני קשור במיליארדי חוטים עם כל הגורמים הרוחניים והגשמיים שבבריאה.

מתוך שיחה מס' 4 בנושא "רפואת העתיד", 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את הרצונות של האנושות כולה
חינוך או אילוף?
לראות את העולם כמו שהוא

2 comments

  1. אני רוצה לציין שבזמן לימוד הקבלה אני מאוד משתוקקת לרחישת החוש השישי, שהוא נמצא מעל לחמשת החושים שלנו, חוש של הרמוניה הרוחנית – איחוד עם הטבע הרוחני – חוק השתוות הצורה עם הבורא!

  2. שולמית אילת

    תודה מורי ורבי אכן אמת ויציב דברתה הלב בוער ומשתוקק לקבלה והנשמה זועקת רוצה את כולנו בהרמוניה בהבנה מאוחדים באמונה ובשיון הצורה שכולם ידעו ויבינו ויתאפסו אל המקור אל אבן השת-יה לעשות הכל מחוברים באהבתו הנצחית הטובה הדוחה את הרע המעיר אותנו לשלמותו יתברך וישטבח <3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest