דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך שעוברת בשדה פלאים

דרך שעוברת בשדה פלאים

מטרת הבריאה היא להוסיף לרצון שנברא "יש מאין" עצמאות, השגה והרגשה. ועל אף שהוא נברא "מאין", כשאין לו שום דבר מעצמו, הוא יקבל כאלה תכונות שיעזרו לו להפוך להיות דומה לבורא: עצמאי, מבין, מחליט ומבצע את ההחלטות שלו.

זה כל ההבדל בין הרצון ההתחלתי, שנברא במלכות דאין-סוף לבין מה שהוא הופך להיות, לאחר שהוא מבצע צמצום ועושה את כל הדרך: מלמעלה למטה, עד לעולם הזה, ומהעולם הזה בחזרה למעלה, עם כל השבירות ותהליכי ההתפתחות, כשהוא חוזר למצב הקודם.

כל התהליכים האלה מתרחשים בתוך הנברא, כדי לאפשר לו להרחיב את כלי הקבלה שלו. ההתפתחות הזאת חיונית כדי שהוא יכיר את הרע שלו, את האגואיזם, ויעלה את הרגישות אליו. הרע – זה כל מה שהפוך מהבורא.

וכדי לרכוש כאלה תכונות, דרושים תנאים מיוחדים. הדבר הראשון, זה שהנברא לא צריך להרגיש את עצמו כפועל בכפייה, תחת שליטתו של הבורא, אלא הוא חייב להיות חופשי. ולכן הבורא נאלץ להסתתר.

אנחנו מקבלים רק את נקודת האפס ההתחלתית, שהחל ממנה צריכים להגיע למטרת הבריאה, לנקודה הסופית, שנבראה "מאין", אבל מורחבת בזכות כוונת ההשפעה שנבנתה מעל הרצון לקבל. אבל איך אפשר להתקדם אם הבורא נסתר ואיננו רואים את המטרה שאליה אנחנו צריכים ללכת? אם אין לנו שום דוגמא, שום בסיס להשוואה, שום יסוד, שום ציוני דרך, שבהתאם אליהם נוכל לבנות ולבדוק את עצמנו?

אדם שמקבל כזה רצון, אבל עדיין לא יודע כיצד להשתמש בו ולממש אותו, נקרא "תועה בשדה". ובאמת, נפרש לפניו שדה של אפשרויות, "אשר בירכוֹ השם". הבורא נותן לו את כל האמצעים והאפשרויות להתקדם, כדי להשתמש בהם בצורה נכונה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הקבוצה היא המגדלור שלי בלילה
העבודה במדבר הצחיח
להיחלץ מהחושך וחוסר הידע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest