דף הבית / אקטואליה / דאע"ש – א'-ב' למחבלים

דאע"ש – א'-ב' למחבלים

שאלה: ארגון הטרור "המדינה האסלמית" פיתח אפליקציה לילדים עבור אנדרואיד. התוכנה מאפשרת לילדים ללמוד א'-ב' ערבי, אבל באופן יחיד במינו. למשל, האות "דאל" תואמת למילה "דבבה" (טנק), "סעד" – "סרוך" (טיל), "מים" – "מידפה" (תותח) וכולי. מה התוצאה של  לימוד כזה?

תשובתי: זה יביא לכך שיתפתחו מהם חיילים. כל שלטון בלעדי, נוקשה רוצה לגייס את הילדים לשירות צבאי, לכן הכול ברור מאוד. בוודאי, צר לי על הילדים האלה. ספק אם ייצאו מהם אנשי חברה נורמאליים, מפני שעל ידי חינוך כזה המצב הנפשי נפגם. ילדים צריכים לקבל חיבה, ללמוד על שיתוף פעולה הדדי ביניהם, לרקוד לשיר ביחד שירים. הם זקוקים לדאגה  ולמשחקים. על היחס הזה להימשך זמן רב, עד גיל תשע, ומגיל תשע ועד גיל 13 כבר דרוש להם לימוד הדרגתי על החיים, שלא צריך להיות בנוי על שנאה, אחרת הפסיכולוגיה של הילד תיפגם. השנאה אינה יכולה להוות בסיס לחינוך, מפני שזה נוגד לחוק העיקרי של הטבע, שמכוון רק לאיחוד ואהבה, ואנחנו רואים כיצד מתגלה היום בעולם יותר ויותר הקשר בין כל חלקיו. בכך שאנו רוצים להפריד, לחלק את כל העמים והמדינות, אנחנו הולכים נגד הטבע. לכן בראש ובראשונה, אנחנו עצמנו סובלים מזה.

שאלה: כיצד זה יהדהד חזרה?

תשובתי: זה כבר מהדהד. בעולם כיום נספרים שני מיליארד תומכים ומצדדים באסלאם, אם לא יותר. ומה קורה איתם? האם הם מאושרים? יש להם מדינה נורמאלית? יש להם מערכת פנימית מוסדרת של עזרה הדדית? הכול מעוות, מקולקל והרוס מפני שהאסלאם של היום, זה לא האסלאם המקורי, זה של היום דווקא דורש קורבנות. ואת זה הם אומרים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.5.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest