דלת, פתח, כניסה

דלת ופתח וכניסה מתגלים בבת אחת ברוחניות. לכן אל תצפה לראות את הדלת מרחוק ואחר כך להתקרב אליה, ואחר כך לפתוח. רואים את הדלת, והיא נפתחת מייד! כי זה חוק: בהתאם לכך, האם זה בוצע או לא, זה יקרה או לא יקרה.

רק בתנאי שהכלי שלי הופך להיות דומה לאור, וזה קורה בפתאומיות כמו ביציאת מצרים שהייתה בחיפזון, אני פתאום רואה את הדלת שמייד מתהפכת לפתח ואני מייד נכנס.

פעולה כזאת אפשר לבצע באמונה שלמה, כלומר אם אני מרכיב "מסך" בעל מנת להשפיע על הכלי שלי, אז אני כבר משתווה עם מדרגה יותר עליונה.

בעל הסולם, אגרת כ"ו: "וכוח הזה לשמוע בקול חכמים במציאות זאת בד', נקרא אמונה." אדם שרוצה להתקרב לפתח צריך לעבוד על "אמונת חכמים". במידה שהוא נאמן ודבוק בגדלות רבו והקבוצה, במסירות הזאת הוא מקבל כוח להתחיל להתקרב לדלת הזאת. ולו עצמו אין כוחות. ולכן כך זה מסודר בעולם שלנו, שלאדם ניתנים מורה, קבוצה, לימוד, הכול כדי להזמין את המאור המחזיר למוטב ולקרב את האדם לכניסה לעולם הרוחני.

"נקרא אמונה, מפני שאינה נקבעת בפעם אחת, אלא בחינוך, בהסגל, ובעבודה." למטרה הזאת מיועד החינוך האינטגרלי, כדי שעל ידו האנשים יקבלו דרכנו את המאור המחזיר למוטב שישנה אותם. דווקא בזה נבדל החינוך האינטגרלי מהחינוך הרגיל, שלא מזמין את המאור המחזיר למוטב ולא משנה את האדם. לכן כל כך חשוב, שכל מדריך ומורה של החינוך האינטגרלי שעובד עם הקהל הרחב, יהיה מקושר חזק עם הקבוצה והלימוד ורק אחר כך ייצא להפצה.

"ע"ד שאומנים את הילד הקטן, המונח כאבן שאין לו הופכים, זולת האומן הזה המגדל אותו. ועל כן נקראת כללות העבודה הזאת בלשון "מעיל". להיותו בגד חיצוני, והיותו ב"למעלה" משכל האנושי." למעלה מהשׂכל של אותו ה"ילד".

בעולם הגשמי יש ילדים שאין להם בינתיים שׂכל, הם מוכנים להיות טפלים באופן אינסטינקטיבי כלפי הגדול כדי שהוא יטפל בהם. כך זה מסודר מלכתחילה בגשמיות מתוך הטבע. אם האדם היה נולד מייד גדול, עם שׂכל מפותח, עם רגשות ועם דעות משלו, אז אי אפשר היה לטפל בו. עד שהוא לא יבטל את עצמו, כתינוק, שמאפשר לטפל בו ולעשות כל מה שרוצים, שמקטין את הראש שלו, שיאמין בך, שידע שהוא תלוי רק בך, אז אתה לא תוכל לעשות שום דבר למענו.

תתארו לעצמכם, האם קל לאדם גדול להכניע כך את עצמו? אבל דווקא זה מה שאנחנו צריכים לעשות. צריך לקחת דוגמאות מהעולם הזה בשביל השלבים של "עיבור", "יניקה", "מוחין". אחרת לא תוכל להתקדם.

מתוך שיעור על אגרת כ"ו של בעל הסולם, 13.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לפניי פתח פתוח
על תועלת החיקוי
לשמוע לדעת המומחים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest