דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / דינו של גיהנום

דינו של גיהנום

laitman_2008-12-07_6476.jpg

ספר הזוהר: בגיהנום יש מדורים על מדורים: שניים שלישיים עד שבע (שבע הספירות של הקליפות).

ואשריהם הצדיקים (המשפיעים), המשמרים את עצמם מחטאי הרשעים (הפועלים למען עצמם), ואינם הולכים בדרכיהם (המנוגדות לבורא, שהינו תכונת ההשפעה והאהבה), ואינם נטמאים בהם (קבלה).

וכל מי שנטמא, כשנפטר (נפרד מאור החיים) והלך לעולם האמת (הכיר את האמת), הוא יורד לגיהנום, ויורד עד המדור התחתון (כדי להגיע להכרה מלאה של טבע הקבלה – השפעה).

ושני מדורי גיהנום (התכונות האגואיסטיות שבאדם), הם הסמוכים זה לזה, הנקראים שאול ואבדון.

מי שיורד לשאול, דנים אותו שם (הוא דן את עצמו), ומקבל עונשו (העוזר לו להיתקן). ואח"כ מעלים אותו למדור אחר העליון מזה. וכן עולה מדרגה אחר מדרגה, עד שמעלים אותו משם.

אבל מי שיורד לאבדון, אינו מעלים אותו משם לעולם (תכונה שלא ניתנת לתיקון). ומשום זה נקרא אבדון, כי הוא אבוד שם לגמרי (תכונה זו תתוקן רק בגמר התיקון הכללי של כל הנשמות. כל נשמה חייבת לעבור את כל התיקונים, ואיש אינו פטור משתי התכונות האגואיסטיות האלה).

הזוהר מדבר על הבירור הפנימי שעלי לערוך בתוכי. לא מדובר כאן באף מילה על העולם הזה, אלא רק על עולמו הפנימי של האדם. האדם – הוא עולם קטן.

אני חייב להתעמק בתוך עצמי ולמצוא בתוכי: אילו מתכונותיי מסמלת כל מילה שכתובה כאן. יש בתוכי רק שתי תכונות: קבלה והשפעה, ושום דבר מעבר לכך.

תתחיל לחפור בפנים ולחפש, כמו בחשיכה, לאור הנר – היכן נמצאות שתי התכונות הללו בתוכך, כפי שמכנה אותן ספר הזוהר.

ואז בתוכך, בתוך עצמך, יתחיל להתגלות מרחב חדש עם תכונות מגוונות של קבלה והשפעה. וכל המילים שבספר הזוהר ימצאו שם את מקומן.

בדומה לילד שמתחיל להרגיש בהדרגה את הסובב אותו – כך ייווצר בך עולם פנימי חדש.

אז אבין שגם העולם הזה שאליו אני רגיל מורגש בתוכי.

כך ספר הזוהר משנה אותי. אבל זה מתרחש בתנאי שאנחנו מחפשים את כל הנאמר בתוכנו, ולא מנסים לשפוט הכל בשׂכל, כמשהו חיצוני לנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.11.2009

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest