דור של מחפשים

באדם מופיעות הרבה שאלות: כיצד לפעול, איך לעבוד, איך להגדיל את מהירות ההתפתחות שלו, כלומר, כיצד לקרב את גילוי הבורא? זה העיסוק היחיד של האדם בעולם הזה, לגלות את הבורא, את הכוח שמנהל את כל המציאות, ואותי עצמי, כחלק ממנה.

ולשם כך אנחנו משתמשים בעצות של אנשים שכבר עברו את התהליך הזה והשיגו את הגילוי. לכן אנחנו לומדים את חכמת הקבלה, שלפי הגדרתה מהווה שיטה לגילוי הבורא לנבראים בעולם הזה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה לממש וליישם את מה שנכתב על ידי המקובלים.

ודאי, שכל מקובל שיותר קרוב לזמנינו יכול להיות יותר מועיל לנו, מפני שהוא מבין אותנו טוב יותר, בזה שמנהל את אותו אורח חיים ובהיותו בן זמנינו.

כך אנחנו מתחילים ללמוד את המערכת, לא רק את מערכת ההסתרה שניצבת בינינו לבין הבורא, אלא גם את המערכת שבה נמצאים המקובלים שהשיגו את הבורא. במשך החיים שלהם בעולם שלנו הם גילו את הבורא, כלומר הסירו את ההסתרה.

הם כבר לא נמצאים בעולם הזה, אבל פירות עבודתם לא אבדו ואנחנו יכולים להשתמש בהם לפיתוח בתוכנו של החוש המיוחד ושל ההכרה, מעל לחושים ולשׂכל הגופניים הרגילים.

התפיסה הגופנית שלנו של העולם היא אפילו עוד יותר מוגבלת מאשר אצל בעלי החיים. כל החיות מרגישות כבר שלושה ימים לפני הצונאמי את ההתקרבות שלו ונמלטות להרים, ורק בני האדם לא חושדים בכלום. אנחנו לא מרגישים את הטבע ונמצאים הכי רחוק ממנו מכל החיות. אבל לא מדובר על הקיום של הגוף הפיזי, אלא על היחס כלפי הכוח העליון.

רק באדם מתעורר הרצון להשגת הכוח העליון, ואפילו גם זה לא בכל אחד. אבל בכל דור ודור, מזמן הקיום של המין האנושי על פני האדמה, ישנם אנשים שבהם מתעורר כזה צורך לגלות את הבורא, והם מממשים את הרצון הזה.

וחוץ מזה שהם בעצמם מגלים את הבורא, הם גם משאירים לנו את הכתבים, הספרים, המכתבים והמאמרים שלהם. כל אחד כותב בסגנון שלו על איך להסיר את ההסתרה, על מערכת ההסתרות, על איך אפשר להשתמש בה.

כי היא אינה מתגלה מיד ולא בכל מאה אחוז, אלא בהדרגה. לכן אנחנו חייבים לבצע על עצמנו פעולות מסוימות. המקובלים מסבירים כיצד לעזור בזה אחד לשני, אם בדור שלנו ישנם אנשים עם אותה ההשתוקקות לגילוי הבורא.

החל מאדם הראשון, שהיה המקובל הראשון שהשיג את הבורא ושהסיר את ההסתרה, ועד ימינו, עברו הרבה דורות של מקובלים. אנחנו יכולים להשתמש במורשת שלהם, וחוץ מהכתבים שלהם, אנחנו יכולים גם בהם עצמם.

כאשר אנחנו נכנסים למערכת שבה נוכח הבורא באופן בלתי נראה לעין, אז אנחנו יכולים להשתמש בעזרה של המקובלים שכבר השיגו את הגילוי. הם כבר נכללו באופן פעיל בתוך המערכת הזאת ומחזיקים אותה ברמה מסוימת של גילוי והשגה, בכך שמקרבים אותה אלינו ועוזרים להיכלל בתוכה.

מאיתנו נדרש רק להשיג את הרגישות וההכרה הנדרשים כדי לגלות את זה, ואז אנחנו נוכל להשתמש בצורה נכונה במערכת בעזרת המקובלים.

וחוץ מזה אנחנו חייבים בעולם הזה לבצע את כל ההמלצות שלהם. בדור שלנו כבר יש הרבה אנשים שרוצים לגלות את הבורא. אנחנו חיים בזמן מיוחד, כאשר יש רשות לגלות את חכמת הקבלה בפני כולם. כל מי שרוצה לגלות את הבורא, יכול לבוא ולגלות אותו.

לפיכך, יש לנו הזדמנות ייחודית. אם אנחנו נתאחד בחיפוש שלנו אחר הבורא, זה כמו לחפש יחד אדם שהלך לאיבוד ביער. אנחנו יכולים לצאת כולנו יחד, הרבה אנשים, ולחרוש את כל היער. כל אחד ילך ויצעק: "הי, הי! איפה אתה?!". וכך בעוזרנו זה לזה, אנחנו בסופו של דבר נמצא את זה שאבד.

באופן זהה, במשותף, אנחנו יכולים לחפש את הבורא. כאלה חיפושים משותפים הם הרבה יותר קלים מאשר לחפש ביחידות. למצוא את הבורא לבד, זה למעשה בלתי אפשרי, אבל ביחד אנחנו נעשה את זה במהירות ובקלות!

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 441, 05.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לדעת את העולם בו אנו חיים
מדע שהגיעה שעתו
המדע על הכוח שמנהל את העולם 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest