דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / דוקטורט בנושא קבלה

דוקטורט בנושא קבלה

photo_rav_gh70_084.jpg

שאלה: קראתי, שכדי להגן על תואר הדוקטורט בנושא קבלה, ויתרת על חלק מהעקרונות שלך, כי הם אינם מובנים למדענים הבוחנים.

שיטת פעולה זו נראית לי די מעניינת. אני מתכונן להגן על הדוקטורט לתואר PhD בתחום החינוך באוניברסיטת וולדן, ורק עכשיו, לאחר ארבע שנים, מצאתי מנחה, שהבין את מהות הדוקטורט שלי בנושא "פיתוח תוכנית של חינוך מֵטָפיזי על בסיס שיטת הקבלה".

היה לי נעים לגלות, כי אתה מוכן לעזור לכולם, לכל מי שדבוק לעקרונות הקבלה, ואם אני אזדקק לעצה אני מקווה שלא תסרב לי. אני חייב לציין, שהספרים, המאמרים והחיבורים שלך זו עזרה עצומה.

תשובה: במקרה כזה המטרה מקדשת את האמצעים. משום שתואר – PhD נותן אפשרות להרצות באוניברסיטאות בנושא הקבלה האמיתית..

גם אני חיפשתי זמן רב מנחה, והייתי מוכרח לבצע "תיקונים ושינויים" לפי ההנחיות שלו. ככל הנראה, גם אתה תצטרך לבצע "תיקונים ושינויים" לפי הנחיות המנחה שלך. אין צורך למשוך זמן, בכל מקרה, החומר של הדוקטורט יהיה קבור בארכיון.

הקבלה, ככל הנראה, הוא התחום היחיד שבו הדוקטורנט מסוגל להבין יותר מהמנחה שלו.

3 comments

  1. שלום רב, זה קצת מבלבל, כי מצד אחד אתה אומר תמיד שכדאי מקצוע להכרחיות בלבד ולהשקיע בקבלה את כל הזמן, והרבה פועלים כך.

    ומצד שני, אתה כן מעודד ללימודים גבוהים ולהצלחה מקצועית, כי ככל שיש יותר אנשים בעלי עמדה גבוהה שהם גם בדרך הקבלה, זה עוזר להפצה. 

    ככל שלומדים יותר קבלה, אין שאיפה להתקדם כ"כ בעולם הזה- שהוא רק פרוזדור.

    מה אתה ממליץ לעשות, להתקדם מיקצועית בתקווה שיבוא יום ונוכל להשתמש בזה למען הקבלה – ואם אפשר להכניס רעיונות קבליים בכל מקום שאפשר אז יותר טוב, או שעדיף כמו שחכמינו היו עושים – לעבוד בעבודת כפיים והעיקר ההתמקדות בקבלה. ?

    האם כדאי להתאמץ מבחינה מיקצועית, כי יבוא יום וזה בע"ה ישרת את התנועה, למרות שזה כרוך בלהקריב פה ושם משעות לימוד הקבלה, או לוותר ?

    כי אמרת שמי ששואף להיות מדען מקובל, צריך להזניח את ההתקדמות המקצועית בעולם הזה, ולהתמקד בקבלה.

    ????  והאם זה תקף לגבר ואישה כאחד ?

  2. בהמשך לשאלתי, ומה לגבי אומנים , האם לשאוף להתקדם מבחינה אומנותית בעולם הזה על מנת לשרת את הקבלה בבוא העת , או להניח להתבטאות האומנותית, כי זה אגו וכו'…

  3. ל- a,

    צפה/י בתוכנית "שאל את המקובל" מיום ראשון, ה- 18.1.09, זה נמצא בארכיון השיעורים. שם מדובר על כל נושא האמנות והאמנים, אני בטוחה ששאלתך תקבל מענה.

    נתראה בקונגרס!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest