דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דוגמה טובה או רעה לכל העמים

דוגמה טובה או רעה לכל העמים

בכל מערכת אינטגרלית כל אחד משפיע על כל המערכת. ברור, שאם במערכת קיימים קשרים הדדיים כוללים וכולם תלויים בכולם, אז כל חלק, רכיב, איבר הכי קטן במערכת הזאת, יכול לשבש, לקלקל את העבודה של כל המערכת ולשמש דוגמה רעה לכל השאר.

אבל המערכת האינטגרלית הרוחנית שונה בכך, שבה אותו העיקרון פועל גם לצד החיובי. חלק אחד מקולקל יכול לקלקל את כל המערכת, וחלק אחד שפועל בצורה נכונה יכול למלא את כל כולה. זוהי תוספת מיוחדת שקיימת במערכת הרוחנית. כל אחד בולע בתוכו את כל המערכת ולכן יכול לתקן את כולם.

אנחנו בינתיים לא יכולים לעכל את הדברים האלה. כאשר על ידי המאור המחזיר למוטב אנחנו נתחיל להרגיש את המבנה של המערכת הרוחנית, אז נבין ששם הכלל והפרט שווים. בינתיים, כאן בשבילנו על השוויון משפיעים החשיבות והתלות של כל אחד.

אולם למעשה, העיקרון הרוחני הזה: "כלל ופרט שווים" מסמל, שאין כלל ופרט, אלא יש רק דבר אחד: כלי (נשמה) אחד, ואור אחד.

כדי להגיע למצב המתוקן אנחנו נמצאים במצב ההפוך ממנו. תחילה על ידי היגיעה שלנו אנחנו צריכים לגלות את הרע שלנו, ואחר כך להגיע למצב של "סור מרע ועשה טוב". ואז אנחנו נגלה את חוסר האיחוד שאותו אנחנו צריכים להשיג.

ותוך כדי תהליך השגת האיחוד יש הבדל בין שני חלקי המערכת. חלק אחד שנקרא ישראל, "ישר- אל", שיש לו יחס וקשר עם האור העליון, עם הכוח העליון, והוא יכול למשוך אותו במטרה לתקן את עצמו ואת כל המערכת. כלומר, ישראל חייב לתקן את עצמו בשביל כל המערכת.

והחלק השני של המערכת, שנקרא "אומות העולם", לא יכול בעצמו למשוך את המאור המחזיר למוטב וגם לא יכול להתאחד, אף על פי שרוצה בזה. לכן, החלק הזה שנקרא "אומות העולם", מרגיש את עצמו תלוי בישראל בצורה השלילית, כי הוא לא מקבל מישראל הזנה, מילוי. ישראל לא מגלה בתוך עצמו איחוד ולכן הוא לא משפיע ולא מקרין את האיחוד הזה על אומות העולם. אף על פי שהוא צריך להיות דוגמה לאחרים ולהיות "אור לגויים".

זוהי לא דוגמה מקובלת של יחסים אנושיים טובים, כי הוא פועל ברמה רוחנית ולא ברמה אנושית, גשמית. ברגע שישראל מתאחד, הוא הופך למערכת שדרכה יכול לעבור המאור המחזיר למוטב לאומות העולם. ואז גם הם מתחברים, ואז חייהם מתמלאים באור.

לכן הכול תלוי באותו חלק של האנושות שנקרא "ישראל", ואת זה אנחנו רואים לפי היחס של אומות העולם אליו.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 21.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי יותר חשוב במערכת הטבע האנלוגית?
טכנאי שאחראי על עבודת הבריאה
המערכת האנלוגית זה "כמעט" לא נחשב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest