דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / דוגמא לעולם כולו

דוגמא לעולם כולו

אם נחליט לראות את כולם כמשפחה אחת, נוכל לשנות את היחסים ההדדיים בין כל חלקי העם. אלה שינויים מאוד רציניים, פנימיים וכואבים. הרי אנחנו לא בנויים בצורה כזאת, זה לא טבעי עבורנו לחשוב על כולם, שכל אחד יוותר לאחרים מתוך שאיפה להיות יחד עם כולם.

אבל אף אחד לא צריך להשתנות ולוותר על השקפותיו. יש מקום לכל הדעות והגישות, רק צריכים לזכור שכולנו משפחה אחת, להבין שגם לאחֵר יש מקום בה, ולדאוג לכך שנגיע לאינטגרליות.

בסופו של דבר אנחנו צריכים להשיג בינינו הסכמה הדדית, שכל אחד יבין אותה, יכיר בה ויקבל אותה בלב שלם. כל העם צריך להסכים שעלינו לנהוג דווקא כך, מתוך רגש של שיתוף ואהבה.

זהו הדיון של החיים שלנו. "עבודת השולחן העגול" צריכה להימשך ללא הפסקה. לאור השינויים שקורים בכל יום, אנחנו צריכים כל הזמן לדון בבעיות שלנו, לשקול אותן, לדרג אותן לפי סולם העדיפויות, ולהחליט על דרכי הסיוע והעברת האמצעים. השולחן העגול הזה צריך להדגים לכל העם איך באמת להפוך למשפחה אחת. הרוח הפנימית הזאת צריכה לשרות בכל אחד, אחרת לא נצליח.

לאחר שנתחיל לקבל החלטות סביב השולחן העגול, נצטרך כל הזמן להתקדם על פי עיקרון הערבות ההדדית, מיום ליום. ודאי שבהתחלה יהיו הרבה בעיות וחילוקי דעות. היצירה ההדרגתית והבלתי פוסקת הזאת תימשך עד שבאמת נגיע לקונצנזוס כללי. ואז נוכל להראות לכל העולם דוגמא חדשה של קבלת החלטות. זה לא סתם דיון פתוח, זוהי פעולה חינוכית בקנה מידה ארצי ועולמי. דבר כזה עוד לא היה.

הטבע מכריח אותנו להגיע לזה. קיימים מחקרים רבים שמצביעים על כך שהעולם השתנה והפך להיות קשור הדדית. הוא מחבר את כולנו יחד. ואם לא נביא את עצמנו לתיאום עימו, נזמין על עצמנו את מכות הטבע.
ידיעות קודמות בנושא:
איך להשיג צדק חברתי
כל העם סביב שולחן עגול
העם דורש צדק חברתי

One comment

  1. " זהו הדיון של החיים שלנו. "עבודת השולחן העגול" צריכה להימשך ללא הפסקה… "

    שאלה:
    עוד מעט יגיע חורף, אולי כדאי ליצור קפה ערבות קבוע בו ימשיכו את עבודת השולחן העגול
    עד שהעם וכל העולם יגיע ל "דבק חברתי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest