דף הבית / אקטואליה / דאע"ש פוחד מהצבא הישראלי 

דאע"ש פוחד מהצבא הישראלי 

הערה: יורגן טודנהופר, עיתונאי גרמני ידוע ששהה עשרה ימים ב"מדינה האיסלמית", הבין משיחותיו עם לוחמי דאע"ש שהם לא פוחדים מהבריטים, מהאמריקאים, מהרוסים, מאף אחד, חוץ מהצבא הישראלי. הם אמרו לו שבקרבות גרילה המתנהלים בתוך הערים, אין צבא שמשתווה לצבא הישראלי.

תשובתי: הדעות לגבי דאע"ש שונות. מצד אחד נשענת האידיאולוגיה שלהם על מילים אמיתיות מהאיסלאם. מצד שני, הם סובבו את האידיאולוגיה שלהם לכיוון אחר לגמרי. מנהיג דאע"ש אל-בגדדי והמופתי הראשי של ערב הסעודית הדגישו בנאומיהם, כמה האידיאולוגיה שלהם סותרת את האיסלם האמיתי. רבים נעלבים ונפגעים מדאע"ש ורבים שונאים אותם משום שהם מציגים לעולם את האיסלם בצורה כזאת.

במבט היסטורי הייתה זו הנצרות מבין כל הדתות שהייתה בהתחלה מאוד מלחמתית. מסעות הצלב, טבח ברטולומיאו, מלחמת מאה השנים, שלושים השנים וכולי. זה נמשך עד לתקופתו של נפוליאון, שסימן על ידי המלחמות שלו עידן חדש: מעבר ממלחמות דת למלחמות קפיטליסטיות. בכך הסתיימה למעשה הנצרות, מפני שדת אמיתית חייבת לכבוש מרחבים חדשים כל הזמן, אחרת היא לא בת קיימא. דתות מהוות חיבור אגואיסטי כמו ארגונים שמתפקדים רק בזכות תמיכה תמידית ברוח הקרב הפנימית שלהן. היהדות לא התקיימה בצורה כזאת, מפני שהיא דוכאה מלכתחילה, אחרת גם היא הייתה צריכה להיות בתנועה כזאת קדימה. ליהדות הייתה רק בעיה אחת, כיצד לשרוד, לכן הייתה לה מלחמה שמטרתה הייתה הישרדות ולא כיבוש. האיסלאם עלה אחר כך והרבה מאות שנים הוא היה במצב של תרדמה, עכשיו הגיע תורו. בחכמת הקבלה מתוארים כל המאורעות בצורה מדויקת לפי שנים, וזה מפליא כיצד אפשר לעקוב אחר ההיסטוריה העולמית לפי מקורות קבליים.

שאלה: למה האיסלאמיסטים פוחדים דווקא מהצבא הישראלי, האם הפחד הזה קיים בהם בצורה סמויה?

תשובתי: האיסלאמיסטים מרגישים שיש כאן כוח מיוחד שנגדו הם צריכים להילחם. למה הנוצרים היו צריכים להילחם נגד היהודים, אם באזורים שהיו בשליטתם היו בסך הכול כמה מיליוני יהודים, שאותם הם יכלו להשמיד בשקט? כי היהודים היו בלתי נסבלים בעיני הנוצרים מבחינה אידיאולוגית, כך גם כאן. כלומר הכיבוש הוא הצדקה עצמית, הצדקה לפילוסופיה שלהם, ליחס שלהם לחיים. כל דת או אידיאולוגיה שרוצה לשמור על קיומה ולפרוח צריכה להילחם כל הזמן. אידיאולוגיה אגואיסטית או פילוסופיה אגואיסטית, אינה יכולה להתקיים אחרת אלא על ידי כיבוש תמידי, על ידי בליעת מרחבים חדשים או אידיאולוגיה ומוסר אחרים, הם חיים מזה. בהסתכלות על המתרחש בין מדינות, בין בני האדם, במשפחות, בכל מקום, רואים שאי אפשר אחרת, על זה בנוי האגו. גם בקרב היהודים, אם נסתכל נראה כמה זרמים, דעות ועימותים קיימים. על כך מסופר שבירושלים העתיקה חי רב חכם, כששאלו אותו למה תולים על קירות הבתים דפי מומחים בתורה המאשימים זה את זה?", הוא ענה שהבתים ישנים מאוד, ואם לא יתלו עליהם את הדפים הם יקרסו. כך קיימות שלוש הדתות האגואיסטיות האלה, אבל יש תקווה שהן תוחלפנה בדחף אלטרואיסטי של האנושות ואז הכול יסתדר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest