דף הבית / אקטואליה / דאע"ש מפחד רק מישראל

דאע"ש מפחד רק מישראל

הודעה חדשותית: "העיתונאי הגרמני יורגן טודנהופר, לשעבר חבר בפרלמנט הגרמני, שהה 10 ימים עם הלוחמים של "המדינה האיסלאמית". הוא אומר, שרק ישראל מעכבת אותם.

"הם אמרו לי", אמר טודנהופר, "שהצבא הישראלי יותר מידי חזק עבורם". לדבריו, דאע"ש רוצה לפתות את הצבאות של אנגליה ואמריקה להגיע לסוריה ועיראק, לאזורים בהם יהיה לדאע"ש יתרון. הם חושבים שיוכלו לנצח את כוחות הקרקע של ארה"ב ובריטניה, שאין להם שום ניסיון בלוחמת גרילה עירונית או אסטרטגיית טרור. אבל הם יודעים שהישראלים מאוד קפדניים בכל המדובר על מאבק נגד הגרילה והמחבלים.

דאע"ש מתכננים טיהור דתי ואתני, הגדול ביותר שראתה ההיסטוריה, וישנה פסימיות גדולה באשר לאפשרות לעצור את האיום הזה. הפיגועים בפריז היו רק סימנים ראשונים לסערה שמתקרבת לערים המערביות. הם לא פוחדים מהאנגלים והאמריקאים, הם פוחדים מישראל, והם אמרו לי שהצבא הישראלי זו סכנה ממשית: 'אנחנו לא יכולים לנצח אותם עם האסטרטגיה הנוכחית שלנו, צה"ל יודע להילחם נגד לוחמי הגרילה'. 

בדע"ש סיפרו לו, שהלוחמים נטמעים בקרב האוכלוסייה האזרחית, הם לא מתאספים בקבוצות גדולות במקום אחד, דבר שמקשה באופן משמעותי על המאבק בהם. התפקיד שלהם כולל הדחה של השלטון המקומי בסוריה ועיראק, וביצוע סדרה של פעולות טרור בחו"ל. הם מהווים סכנה גדולה מאוד לעיראק, סוריה, ירדן ולוב, בעוד שהמערב יהיה נתון להתקפות טרור המוניות, במקום מלחמה בקנה מידה מלא עם דאע"ש, מפני שכפי שהם אומרים, הם לא רוצים להשתתף ביותר מידי קרבות בו-זמנית.

יום קודם לכן, דאע"ש פרסמה הקלטה עם דבריו של אבו-בכר-אל-בגדדי, עם איומים לכיוונה של ישראל: "היהודים חשבו ששכחנו את פלשתין, ושהצליחו להסב את תשומת ליבנו ממנה. אללה לא היה סולח על כך. בקרוב מאוד, ברצונו של אללה, תשמעו את הזעם המבעבע של לוחמי הג'יהאד, בקרוב ניפגש בפלשתינה, ישראל תשלם ביוקר. פלשתינה לא תהיה אדמתכם או ביתכם, היא תהיה בית הקברות שלכם"".

אני מאמין שמסע של דאע"ש לכיוון ישראל, יהיה המסע האחרון שלהם. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest