דף הבית / יחסים / דאגה: הכסף זורם בחזרה…

דאגה: הכסף זורם בחזרה…

מתוך ידיעה חדשותית מאתר רוסי: "סימן להתפתחות הקפיטליזם, היא העדפה של הוצאת הון על פני הוצאת סחורות ממדינות קפיטליסטיות מפותחות כלכלית, לפריפריה של הקפיטליזם העולמי. מדינות "מיליארד הזהב" שמקבלות בזכות ייצוא רווחים מהשקעות ההון, הופכות למדינות שמקבלות הכנסות מרכוש.

הגל הראשון של הגלובליזציה הכלכלית עבר על העולם בתחילת המאה ה-20. זו הייתה הוצאת ההון מהמדינות המפותחות למושבות, כולל רוסיההגל השני של הגלובליזציה הכלכלית החל בשנות ה-90. נכון להיום הוא הסתיים, והלחץ ב"סיר" הקפיטליזם העולמי צומח במהירות: האטה ועצירה של תנועת ההון לפריפריה, ואפילו החזרה של ההון חזרה. תהליך הגלובליזציה הסתיים, ההון שולט בכל כדור הארץ. על רקע הצטברות יתר של ההון שהולך וגדל, התשואה שואפת לאפס. שיעורי הריבית של הבנקים במדינות מסוימות של "מיליארד הזהב", נפלו עד לאפס ואפילו ירדו למינוס. משהו דומה כבר התרחש בתחילת המאה ה-20, שכתוצאה מכך החלה מלחמת עולם".

אני חושב שכדי שלא תתרחש שוב חזרה על מה שקרה במחצית הראשונה של המאה ה-20, יש רק מוצא אחד, להפסיק את היחסים ההדדיים הקפיטליסטיים, להחליפם ביחסים הדדיים רוחניים ולעלות לדרגת התפתחות הבאה, כך שנשאר רק באספקה גשמית הכרחית ונגדל מבחינה מקסימלית ברוחניות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest