דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ג' תנאים לרישום בספר החיים

ג' תנאים לרישום בספר החיים

ישנם ג' תנאים, שמהם נולדת תפילה:

התנאי הראשון: המדרגה העליונה, החיבור בינינו, הבורא, המצב הרוחני, שמבוסס לגמרי על השפעה, אהבה, חיבור, שזה הופך עבורי לדבר הכי גדול. ואני בטוח שהבורא יכול לעשות את זה בשבילי!

התנאי השני: אני עשיתי את כל מה שתלוי בי כדי להשיג את המצב הזה, אך איני מסוגל לעשות זאת. אבל אני יכול להשפיע על הבורא על ידי התפילה שלי. כבר ניסיתי הכול ונשאר לי רק לצעוק, להתחנן לעזרה.

התנאי השלישי: אם אני לא אשיג את זה, אז טוב לי מותי מחיי. אם זה כל כך חשוב לי ואני כבר עשיתי את כל מה שבכוחי, אז אני לא יכול לסבול יותר את המצב הזה. ואז טוב לי מותי מחיי, כלומר אני לא מסכים להישאר במצב הזה בשום תנאי! אם אני לא אשיג את המצב הבא, שבו אני אהיה מחובר עם האחרים, נמצא בהשפעה, אז עדיף בכלל למחוק אותי מספר החיים. אני לא מסוגל להישאר מי שאני עכשיו.

בסופו של דבר, כל הבירורים האלה שלי מתקבצים לחשבון כזה. הם לא מנוגדים זה לזה, אלא מתחברים יחד. לכל אחד מהם כאילו אין קיום בפני עצמו, אבל כל תנאי כאן מחזיק את התנאי האחר ומשלים אותו. כלומר, כאן לא מתרחשת התנגשות בין התנאים, אלא רק השלמה שלהם זה על זה. ללא החיבור וההתכללות שלהם יחד זה עם זה, כמו בכדור צמר אחד, לא תיוולד התפילה.

אם טוב לי מותי מחיי, אז חייב להיות התנאי השני, שאני עשיתי כל מה שיכולתי לגילוי הרוחני ואיני יכול יותר להוסיף שום דבר. ואז חייב להיות נוכח התנאי הראשון, ההרגשה שרק המדרגה העליונה יכולה לעזור לי בזה.

אבל אני אפילו לא יכול לארגן בתוכי את התנאי הראשון והשני, אם אני לא אשיג את התנאי השלישי, מסירות נפש.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 23.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ג' תנאים בתפילה
תפילה על הישועה
תפילת רבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest