דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גשר צר שמוביל לרשות הבורא

גשר צר שמוביל לרשות הבורא

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה

הרב"ש אגרת מ"ב: "כשם שאין פרצופיהם דומים זה לזה, כך אין דעותיהם דומות זו לזו, ואיך יכול להיות כאיש אחד בלב אחד.

תשובה – אם אנו מדברים שכל אחד ואחד דואג לצורך עצמו, נמצא שאי אפשר להיות כאיש אחד, הלא אין הם דומות זו לזו. מה שאם כן שכולם בטלו את רשות עצמם (כל האינטרסים האגואיסטיים של האדם), וכולם דאגו רק לתועלת הבורא נקודה שבלב של כל אחד), אם כן אין כבר דעותיהם הפרטים, שכל הפרטים יתבטלו, ונכנסו כולם לרשות היחיד".

כלומר, אנחנו יכולים להתחבר רק בתנאי שכל אחד יבטל את עצמו. אבל האם אני מסוגל לוותר במשהו ובכלל לעשות משהו עם עצמי? אנחנו רואים שכמו שהיינו – כך גם נישאר.

אבל אנחנו צריכים להתחיל לחבר את הנקודות שבלב שלנו. הנקודה הזאת אינה שייכת ליקום האישי של כל אחד, לכל התכונות המיוחדות שלו, שנבדלות מהאחרים. הקשר בינינו יכול להתקיים רק דרך הנקודות שבלב האלה, מפני שהן אינן שייכות לנו. זהו "חלק אלוקה ממעל" שבכל אחד מאיתנו! ואם נחבר את הנקודות האלה, נוכל להתחבר דרכן.

מכאן נובע התנאי: להתעלות באמונה למעלה מהדעת, כי זאת הרי האפשרות היחידה להתחבר. אם נחבר את הנקודות שבלב, דווקא בהן יתגלה המקור שלהן, הבורא!

אם כל אחד מבטל את עצמו, את "רשותו", אז הנקודות הרוחניות שלנו מגלות לנו את המציאות שבה הן נמצאות. הן נמצאות בבורא, ודרכן אנחנו נכנסים לתוכו. ברגע שבו אני מבטל את עצמי, הנקודה שלי מתחברת מייד עם הנקודות של החברים, וכולן יחד לוקחות אותי ומכניסות אותי לתוך הבורא.

ואז אנחנו מגלים שאנחנו נמצאים לא בתוך הכלי, לא בתוך הרצון, אלא בתוך האור שממלא את הכלי הזה! כך מתהפכת כל ההרגשה: הייתי בתוך הרצון שלי וחשבתי שזה אני בעצמי, וכל אחד נמצא בפני עצמו, ברשות עצמו.

וברגע שאנחנו מבטלים את עצמנו, הנקודות שלנו מגלות לנו את המילוי באותו המקום, באותו המצב שבו היינו כרגע. רק שבמקום להרגיש את הכלי אנחנו מרגישים את האור שנמצא בתוך הכלי.

רק התפיסה שלנו היא שהשתנתה ולא שום דבר חוץ ממנה. אנחנו עברנו מהרגשת הרצון להרגשת האור. ביטלנו את האגו שלנו ובזכות הנקודות שבלב התחלנו להרגיש את המקור שלהן, את הבורא.

הנקודות האלה היו רק אחיזה קטנה בו, כל עוד התקיימנו ברשות עצמנו. ועכשיו עברנו דרכן אל הרשות שלו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שבעה מיליארד יקומים
הרצון ששורף את הקיר
אש הלבבות מאירה את החושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest