דף הבית / כללי / גם בעלי תפקידים, גם תלמידים

גם בעלי תפקידים, גם תלמידים

thumbs_kovboi_100_wp.gif
שאלה: בביקורי במרכז בני ברוך שמתי לב, שלא פעם אתה כועס על טעויות שביצעו בעלי תפקידים שונים. אינני מבין את ההתפרצויות או הרוגז שלך כאשר יש הפרעות. איך זה מסתדר עם ההבנה שכל ההפרעות באות מהבורא? איך זה מסתדר עם לקבל דברים באהבה?

תשובה: צריך להפריד בצורה חדה וברורה בין אדם בתפקיד לבין חבר בקבוצה. אתה ביקרת במפעל ההפצה שלנו. אני המנכ"ל של המפעל, ומתייחס בתקיפות לעובדים שלי. ברמה הגשמית אני פועל כפי שנהוג בעולמנו. כאשר אני עם תלמידיי, בקבוצה – אני המורה שלהם, האבא הרוחני שלהם, וכדומה … העובדה שבמפעל, בקבוצה ובכיתת הלימוד נמצאים אותם האנשים מבלבלת אותך. אני מפריד בצורה חד משמעית בין שני סוגי היחסים על פי הפעולה שהאנשים מבצעים ולא מערבב בין לזה זה.

למחשבה: מדוע אמרו החכמים "חוסך שבטו, שונא בנו"?

4 comments

  1. אביב מעיין

    לרב לייטמן שלום, בתור עובדת שכירה עצוב לי שאתה מגבה כעסים והתפרצויות על טעויות בעבודה. בטוח יש דרכים אחרות להגיב ואני יודעת בעצמי שאחרי שאני יודעת שטעיתי ממש מיותר לצעוק עלי , אני כבר עושה הכל לתקן וצועקת על עצמי מספיק.  אז מה ההבדל בין בני ברוך לבוסים הבהמיים שלי?

  2. העיקר שלא ישחקו עם המזגן בשיעורי הבוקר… !!
    🙂

  3. שלום לרב לייטמן, נו, ואם אתה עדיין קצת רגזן, אז מה ?? זה רק אומר שיש לך עוד עבודה בגלגול הזה.. מה שגרם לי אי נוחות בתשובתך זה לא שעדיין יש בך חולשות, אלא הנסיון ליפות אותן באיזו אידיאולוגיה. רגזנות היא רגזנות היא רגזנות.

  4. נכון שאין מה ליפות את החולשות אבל חשבתי גם על הסבר אחר- לפעמים משהו מעורר בנו רוגז שמרגיש מוצדק- אולי צריך להפריד בין חמלה לאדם ששגה ובין גילוי תקיפות כלפי האנרגיה השלילית שהתגשמה בהתנהגותו של אותו אדם.

    לפעמים תקיפות ונחרצות כנגד אנרגיה התומכת באשלית הפלגנות עוזרת לאותו אדם לזהות אותה ולהשיל אותה.

    ומובן שאין בכך הצדקה להתעמרות במי ששגה בתום לב או להאחז בתחושות שליליות של כעס וחוסר סבלנות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest