דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / גלות מצרים של ימינו

גלות מצרים של ימינו

photo_rav_gh70_012.jpg מתוך שיעור הקבלה היומי 8.4.09

"גלות מצרים" של היום מגיעה לאנושות בצורה מבוררת יותר בתקופתנו. גלות זו היא גלות גלובלית והיא נובעת מכך, שאיננו מחוברים יחד בהתאמה למערכת הגלובלית, שבה אנחנו קיימים מלכתחילה. במערכת זו הקשר בינינו חייב להיות הדדי, אנחנו חייבים להיות כחלקי גוף אחד. זאת אומרת, בכל מה שמתגלה לנו, הטבע בעצמו מגלה לנו את צורת הגלות הזאת, ומהי הגאולה שצריכה להגיע.

לכן המצב שבו נמצאת היום האנושות הוא מיוחד מאוד. כשאנו לומדים היום על המצב הכללי בעולם, אנו מגלים שהאגואיזם הרסני, ובני האדם מרוחקים זה מזה ושונאים זה את זה, אבל באותה מידה גם תלויים זה בזה בצורה גלובאלית, כך שכל בני האדם על פני לכדור הארץ חייבים להיות מקושרים. וגם אם איננו יכולים "לברוח" זה מזה, כי הקשר הזה נעשה מתוך הטבע, אז לכל הפחות עלינו להיות בקשר טוב בינינו. אם לא נעשה זאת נהיה תחת סכנת השמדה מיידית בגלל האגו שלנו, כלומר שאנחנו נמצאים ב"גלות". ולכן ה"גאולה" יכולה להגיע אלינו רק אם נתקשר בינינו בצורה טובה ויפה.

חוץ מהקשר הזה בינינו לא חסר לנו מאומה. זאת אומרת, כל מה שכביכול חסר לנו היום, מזון ומים, אקלים נוח ובריאות, כל אלה הם תוצאה מהשנאה בינינו, שגורמת לבעיות הפסיכולוגיות והנפשיות, שבגללן האנשים מתוסכלים, מתוחים, ונמצאים תמיד כחסרי אונים במרדף אחר "משהו" בחייהם הגשמיים או הרוחניים. וכל זה מתגלה לנו יותר ויותר.

הגילויים האלו מגיעים אל האדם כגלים, פעם גלויים יותר ופעם גלויים פחות. כי אותם גלים אמורים לעזור לו לקלוט נכון יותר את הסיבות למצבו. כמו יום שבא אחרי לילה, כך צריך שיגיעו הגילויים אל הרצון לקבל שבאדם. ואז מתוך כל אותם מקרים ותופעות שהוא עובר, מתגלה לו מבפנים המפעיל, הבורא. אמנם הוא עדיין איננו מורגש, אבל מבפנים מתחילים לגלות שמרגישים אותו יותר ויותר. ומתחילים לחשוב עליו, שהוא הסיבה לכל. לכן הגילויים באים אלינו בגלים.

אבל בסופו של דבר המטרה של הגלים האלה היא, שכל האנושות תקבע בבת אחת, שהשנאה בינינו היא הסיבה לכל הצרות, ושעלינו להתעלות מעל השנאה הזו. לכן אותה שנאה נקראת "גלות", וההתעלות מעליה, כדי להתחבר בינינו, נקראת "גאולה". העולם צריך לגלות מה הן ה"גלות" וה"גאולה" האלה. גם אם יהיה זה בעוד מספר מכות או בעוד מספר שנים, העיקר שיגלו אותן, ומהר!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest