דף הבית / אקטואליה / גלובליזציה וקווי השבר

גלובליזציה וקווי השבר

דעה: ההצבעה של בריטניה בעד היציאה מהאיחוד האירופי הפכה לתגובה של המדינות המפותחות על הגלובליזציה, על הסחר החופשי, על העברת הייצור למדינות אחרות, על הגירה של כוח עבודה, על מדיניות שווקית מכוונת, על רשויות השלטון, על לאומיות ושינויים טכנולוגיים. במדינות המפותחות המגמות האלה גורמות לירידה בשכר ותעסוקה של עובדים חסרי השכלה והכשרה, ואילו במדינות המתפתחות, לעלייתם. במדינות מפותחות הצרכנים נהנים מירידת מחירים על המוצרים הנסחרים, אבל עובדים בעלי השכלה והכשרה נמוכה ובינונית מאבדים הכנסות, מפני שהשכר המאוזן שלהם צונח, ומקומות העבודה נמצאים תחת איום של היעלמות.

בהצבעה בעד BREXIT התגלו בבירור קווי השבר של עשירים נגד עניים, מנצחים נגד מפסידים. מי הפסיד עקב סחר חופשי וגלובליזציה, עובדים מיומנים נגד עובדים ללא הכשרה, משכילים נגד פחות משכילים, צעירים נגד זקנים, עירוניים נגד כפריים, חברות מגוונות נגד חברות הומוגניות. קווי השבר מופיעים בארה"ב ובאירופה.

תגובתי: הכרחי לבצע ארגון מחדש של החברה, להפחית בהדרגה את הצריכה והייצור עד לגבולות הסבירים. לכוון את המסות של בני האדם שהתפנו משוק העבודה למפעלים חדשים לחינוך מחדש של בני אדם במקום המפעלים הישנים. עלינו לעצב ולפתח בני אדם "חדשים". זו צריכה להיות התוצרת של אותם מפעלים חדשים. אדם מתוקן עובד על עצמו, הוא מתקן את מערכת הקשר בין בני אדם אגואיסטיים. זוהי העבודה הפוריה, המועילה, ההכרחית והחיונית ביותר בעולם. התוצאה שלה תהיה שכל האנושות תשיג חיים נצחיים ומושלמים.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest