דף הבית / כלכלה / כסף / גלובליזציה אגואיסטית אינה מרפאת את החברה ואת בני האדם

גלובליזציה אגואיסטית אינה מרפאת את החברה ואת בני האדם

photo_rav_gh70_292.jpg

דעתו של ריצ'רד הס, דיפולומט, נשיא המועצה ליחסים בינלאומיים של, ארה"ב: "תהליך הגלובליזציה אינו עומד בציפיות ההתקדמות בכלכלה. הגלובליזציה אינה מונעת משברים פיננסיים, כל התחזיות של התפתחות התהליך הזה עלו בתוהו.

השתתפות המדינות בתהליך הגלובליזציה אינו גורם לאובדן הזהות הלאומית שלהן, אך המדינה אינה מסוגלת לבנות מחדש את המבנה המדיני שלה. אין ראיה לכך שכמה שהמדינה יותר דמוקרטית, כך היא מעורבת יותר בתהליך הגלובליזציה. יתר על כך, בינתיים אין בכוחה של הגלובליזציה למנוע מלחמות. ישראל והודו שייכות למדינות הגלובליות ביותר בעולם, תאגידים רב-לאומיים מעורבים עמוקות בפעילות הכלכלית שלהן, למרות שהדבר אינו מונע משתי המדינות להשתתף בעימותים צבאיים.

הערתי: ללא ספק, אם הגלובליזציה מתבצעת בידי בני אדם אגואיסטים ועל ידי כוחות, אמצעים, מדינות, חברות אגואיסטיות, אז היא תגרום רק להגברת הסתירות – מה מהר אנחנו נראה "בשוק האירופאי המשותף" – אוסף אגואיסטים, ששונאים זה את זה ונאלצים להיות תלויים זה בזה. בבל המודרנית והאמיתית לפני קריסה. אין כאן חיבור מרצון, על מנת ליצור אפשרות להשיג את המטרה הנעלה שהיא חיבור וגילוי הבורא. לכן כל הפרויקטים הגלובליים האלו רק יחשפו את הקלקול שלהם, וזהו צורך היסטורי".

ידיעות קודמות בנושא:
גלובליזציה "שלנו" ו"שלהם"
גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם
מהי גלובליזציה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest