גלגול של נשמות

בהקדמה לספר "פי חכם" בעל הסולם כותב: "והנך רואה חיוב מוחלט, המוטל על כל ישראל, יהיה מי שיהיה, לעסוק בפנימיות התורה ובסודותיה, שלא תושלם באדם כוונת הבריאה זולתה. ולסבה זו אנו מתגלגלים. דור יוצא ודור בא, עד דורנו זה שהוא השארית של הנשמות, שעדיין לא נשלמה עליהן כוונת הבריאה, מפני שלא זכו להשיג בדורות שעברו עליהן את סודות התורה".

אנחנו חייבים לעשות את המאמץ האחרון ולהפיץ את חכמת הקבלה, זו שיטה לתיקון הנשמות שיורדות בזמנינו לעולם. אלה נשמות רדודות, שפלות ואפסיות. אבל דווקא הודות לשפלות ולאפסיות שלהן, לאחר התיקון הן מוציאות החוצה את האור הגדול ביותר.

החוק שפועל כאן הוא ערך הפוך בין רצונות לאור. לכן דווקא הרצונות השפלים והנמוכים ביותר, הקיימים בעולם שלנו, צריכים להוציא החוצה את האור הגדול ביותר שיתקן את כל הנשמות, יחבר אותן, וייתן לנו דחף אחד משותף לאור שבעזרתו כולן תתאחדנה.

שאלה: האם בעולם כל הזמן מסתובבות אותן הנשמות?

תשובתי: לא. יש כאן גם התחדשויות וצימוד של נשמות, דבקות הדדית והתחלקות שלהן. הכול מאוד לא פשוט. בדיוק כפי שבגוף חי התאים, הנוזלים והמערכות כל הזמן מתחלפים ומשתנים באופן הדדי.

אפשר להשיג זאת רק באופן רגשי. כאשר מתגלה לאדם כל המערכת, אז הוא מתחיל לראות מה מתרחש בתוכה. המערכת יכולה להתגלות רק אם האדם כל הזמן משתדל לתאר לעצמו שאת כל מה שמתרחש בתוכו מעורר הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest