דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / גלגול נשמות והעולם הזה

גלגול נשמות והעולם הזה

שאלה: באלו אמצעים יש לנקוט כדי לא להיוולד מחדש בעולם הגשמי?

תשובתי: יש להשיג מצב שלם כללי או חלקי של הנשמה. זה תלוי ביסוד של הנשמה. ישנן נשמות שמשיגות את התיקון החלקי שלהן ובהמשך התיקון שלהן ממומש על חשבון אחרים. וישנן נשמות שצריכות לעבוד בצורה פעילה יותר. הן חוזרות למצב גשמי, מתלבשות שוב ב"חמור" (בחומר, בגוף הבהמי) שלהן כדי להמשיך בהשגת העולם העליון מהדרגה הבאה. כלומר, חלק מהגלגולים מתרחשים בעולם הרוחני וחלקם דרך התלבשות בעולם שלנו.

שאלה: האם נשמה יכולה להתלבש בבעל חיים למשל חמור או רק בגוף אנושי? רבים סבורים שנשמה יכולה להיכנס בחפצים בדרגת דומם או בדרגות צומח וחי.

תשובתי: אין קשר כאן לחמור, זהו כוח חיות בהמי ולא יותר מזה. מה שאנחנו מרגישים כדרגות של דומם, צומח וחי מסביבנו, וכמו כן הטבע הבהמי שלנו, אלה בסך הכול הרגשות של הרצון שלנו, אבל בעצם העולם הזה לא קיים, הוא גם נקרא כך "העולם המדומה". לכן בגלגולים שלנו יכולים להיות מצבים שבהם אנחנו עולים בעשיריות גדולות יותר, ואחר כך נופלים ושוב מוצאים את עצמנו בצורה של רצון בדרגת דומם, צומח או חי, ואחר כך שוב עולים לדרגה אנושית, והלאה לדרגה א-לוהית. הכול מטמורפוזות של גלגול הרצון האחד והיחיד, בנשמה אחת יחידה.

אנחנו מדברים בסך הכול על רצון אחד שמחולק לדרגות דומם, צומח, חי ולדרגת "אדם". אנחנו נעים בתוכו במחזוריות מלמעלה למטה, מלמטה למעלה: דומם, צומח, חי, אדם, או חי, צומח, דומם, אדם וכן הלאה. זה הכול וכאשר אדם נמצא בהרגשה של הגוף הבהמי, כלומר בדרגה בהמית של הרצון, הוא מרגיש את עצמו בגוף הזה.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.11.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest