דף הבית / אקטואליה / גירוש היהודים ושקיעתה של אירופה

גירוש היהודים ושקיעתה של אירופה

הערה: כלכלנים ופסיכולוגים מאוניברסיטת ברצלונה הגיעו למסקנה שמדינות וערים יהודיות שמהן גורשו היהודים, הגיעו לשפל ולשקיעה כלכלית. היהודים, לקחו כביכול את השגשוג הכלכלי מהערים האלו והעבירו אותו למקום אחר.

התייחסותי: היהודים לא "לקחו" את השגשוג הכלכלי, אלא "לקחו" את אותו אור שמקיף אותם. היהודים הם קבוצה שנוסדה על ידי אברהם וקשורה להנהגה העליונה, ולכן כאשר הם נמצאים בקרב עמים אחרים, אז אותם עמים משגשגים, מכיוון שהיהודים הם הקבוצה הפעילה ביותר במערכת של האנושות בכל התחומים שמתגלים, חברתית, מדעית, פוליטית, כלכלית. לקבוצה זו יש תכונות מיוחדות, מפני שלאורך 1500 שנה היהודים יצרו מבנה מיוחד של קשר ביניהם ועם ההנהגה העליונה, על ידי ההידמות שלהם אליה, כלומר משנת 1500 לפני הספירה ועד לשנת אפס של העידן שלנו, עד שנחרב בית המקדש השני והחלה הגלות. אולם גם בהיותם בגלות מהעולם הרוחני, ובגלות בין עמים אחרים בעולם שלנו, הם בכל זאת שמרו על קשר כלשהו עם הרוחניות. לכן אותם בני האדם, אותם עמים שבקרבם חיים יהודים, מקבלים דרכם הזנה רוחנית מסוימת שמאפשרת להם לפרוח.

הערה: במחקרים מדובר בעיקר על שגשוג כלכלי.

התייחסותי: זה לא נוגע רק לשגשוג כלכלי, אלא גם לכל יתר התחומים, פשוט עבורנו כלכלה זה התחום החשוב ביותר.

שאלה: האם המדינות האלה לא הבינו מה יקרה לאחר גירוש היהודים?

תשובתי: קיים שלטון כפול לנצח, מצד אחד, שליטה של פרלמנט, שלטון מלכותי, שלטון בורגני, ומצד שני, שלטון של הכנסייה. לאורך כל השנים, שני "השלטונות" האלה היו באיזון הפכפך ביניהם, ולכן כאשר עלתה הכנסייה, היהודים גורשו.

הערה: המדענים הגיעו למסקנה שגם בימינו קורה אותו דבר.

התייחסותי: זה לא משנה, אנחנו חושבים שהזמנים שלנו מיוחדים, אבל הקשר נשאר אותו קשר, ומערכת הטבע היא אותה מערכת. הבעיה היא רק שהעולם נכנס למצב שדורש קשר חזק יותר עם ההנהגה העליונה.

שאלה: כלומר היום בכל זאת יש מצב מיוחד?

תשובתי: היום אנחנו נמצאים במצב מיוחד, מכמה סיבות, ראשית מפני שכל העולם הפך להיות עולם גלובלי אחד שלם. שנית, מיצינו את כל האפשרויות של ההתפתחות האגואיסטית, בכלכלה, בספרות, בתרבות, בחינוך, בארגון, בקשרים סוציאליים, ובכל דבר אפשרי. היום העולם נמצא במצב קטסטרופלי שמוסבר בכך שניצלנו את האגו ואיננו יכולים להתפתח בו יותר ובינתיים אין לנו משהו אחר. המפתח ל"משהו אחר", נמצא דווקא אצל היהודים. פעם היהודים הלכו בדרך זו, כאשר בבבל העתיקה הופיע משבר זהה שבו התגלה האגו הגמור בצורה קטנה באנושות. ואילו כיום, המשבר חוזר על עצמו בדרגה אחרת, בכל העולם, בכל האנושות. לכן עלינו להבין, שמאחר והיהודים קשורים להנהגה העליונה, אז הם יכולים להעביר את הקשר הזה לכל יתר אומות העולם, בלעדיו לא נשרוד.

היום, כל הציוויליזציה הארצית ניצבת בפני הכרעה, או שיהיה עלינו לקיים מערכת הנהגה נכונה, כדי שהמערכת העליונה תנהל את שאר העמים דרך היהודים, וכל השרשרת שמורכבת מחוליות רבות, תפעל בצורה נכונה. כלומר היהודים יידעו את יעודם ויבצעו אותו, ואומות העולם תדענה את יעודן ותבצענה אותו. במצב כזה, ההנהגה העליונה תפעל דרך הפירמידה הזאת, והאנושות באמת תשגשג. או שנפעל כמו בעבר, עד שההנהגה העליונה תתגלה כמנוגדת לחלוטין לאגו המולד שלנו, עם כל הרעלים שלו. האגו נרקב עד כדי כך, שהוא כבר לא יכול "להצמיח נבטים חדשים", ולכן ניאלץ לעבור ייסורים גדולים מאוד, ובכל זאת נבין את הצורך ליצור פירמידה נכונה. על כך מדבר בעל הסולם ב"הקדמה לספר הזוהר", ואני מייעץ לקרוא אותה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן",  27.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest